DERS ADI

: Alan Seç. 5 (Özel Yetenekte Tanılama ve Eğitim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3045 Alan Seç. 5 (Özel Yetenekte Tanılama ve Eğitim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel yetenekli bireylerin tanılanma süreçlerini, kullanılan ölçme araçlarını ve eğitim yaklaşımlarını tanıtarak öğretmen adaylarının özel yetenekli bireylerle etkili şekilde çalışabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel yetenekli bireylerin tanılanmasında kullanılan yöntemleri açıklar.
2   Tanılama sürecinde kullanılan ölçme araçlarını değerlendirir.
3   Tanılama sürecinde kullanılan ölçme araçlarını uygular.
4   Özel yetenekli bireyler için uygun eğitim yaklaşımlarını belirler ve planlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve özel yetenek kavramı
2 Özel yetenekli bireylerin özellikleri
3 Üstün yetenekli bireyleri tanılamada kullanılan kuramlar
4 Tanılama sürecinde çoklu kriter yaklaşımı
5 Zeka testleri ve başarı testleri
6 Yaratıcılık ve liderlik ölçümleri
7 Öğretmen gözlemi ve aile görüşmeleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Tanılama sürecinde etik ilkeler
10 Özel yetenekli bireyler için eğitim modelleri
11 Zenginleştirme, hızlandırma ve gruplayarak öğretim
12 Üstün yetenekli bireyler için bireyselleştirilmiş programlar
13 Türkiye'de özel yeteneklilere yönelik kurumlar (BİLSEM vb.)
14 Türkiye'de özel yeteneklilere yönelik kurumlar (BİLSEM vb.)
15 Yarıyılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karcı, İ. (2019). Özel Yetenekli ve Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
Demir, E., & Demir, S. (2017). Üstün Yetenekliler Eğitimi: Kuram ve Uygulama. İstanbul: Kök Yayıncılık.
Reis, S. M., & Renzulli, J. S. (2010). The Schoolwide Enrichment Model: A How-To Guide for Educational Excellence. Prufrock Press.
Maker, C. J. (2013). Teaching Models for Gifted Learners. Prufrock Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme-Öğretme Yöntemleri, Anlatım ve tartışma, Vaka analizi, Grupla çalışma,Uygulamalı ölçme aracı geliştirme, Rol oynama ve senaryo analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Akademik etik kurallara tam uyum beklenir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Öğrenciler geri bildirime açık olmalı ve grup çalışmalarına katılım göstermelidir.
Değerlendirme sürecinde gizliliğe özen gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1544333
ÖK.2434533
ÖK.3355344
ÖK.4444444