DERS ADI

: Özel Eğitimde Oyun ve Fiziksel Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 4038 Özel Eğitimde Oyun ve Fiziksel Eğitim ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel gereksinimli bireylerin gelişimsel özelliklerine uygun oyun ve fiziksel etkinliklerin önemini kavratmak, bu etkinliklerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun ve fiziksel etkinliklerin gelişimsel katkılarını açıklar.
2   Özel gereksinimli bireyler için uygun oyun etkinlikleri planlar.
3   Motor becerileri destekleyen fiziksel eğitim uygulamaları geliştirir.
4   Farklı engel gruplarına göre oyun ve fiziksel etkinlikleri uyarlayabilir.
5   Oyun temelli öğretim yöntemlerini kullanır.
6   Fiziksel etkinliklerde güvenlik önlemlerini tanımlar.
7   Bireyselleştirilmiş etkinlik planları oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı, Amaçları ve Kavramsal Çerçeve
2 Oyun ve Fiziksel Etkinliğin Gelişimsel Katkıları
3 Oyun Türleri ve Öğretim Stratejileri
4 Motor Gelişim ve Hareket Becerileri
5 Özel Gereksinimli Bireylerde Fiziksel Aktivite Planlama
6 Farklı Yetersizlik Gruplarına Yönelik Etkinlik Örnekleri
7 Farklı Yetersizlik Gruplarına Yönelik Etkinlik Örnekleri
8 Genek Tekrar, Ders Değerlendirme ve Ara Sınav
9 Oyun Temelli Öğretim Yaklaşımları
10 Güvenli Ortam Hazırlama ve Risk Yönetimi
11 İşbirlikli Oyunlar ve Sosyal Beceri Gelişimi
12 Fiziksel Etkinliklerde Ölçme ve Değerlendirme
13 Bireyselleştirilmiş Oyun ve Hareket Planları
14 Öğrenci Uygulama Sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hazar, F. (2015). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Yayıncılık.
Gürsel, O. & Akyol, A. (2020). Özel Eğitimde Etkinlik Temelli Öğretim. Pegem Akademi.
Winnick, J. P. (2011). Adapted Physical Education and Sport. Human Kinetics.
Sherrill, C. (2004). Adapted Physical Activity, Recreation, and Sport. McGraw-Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Uygulamalı etkinlikler
Vaka incelemesi
Gözlem ve değerlendirme çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 oranında devam zorunludur.
Etkinliklerde aktif katılım beklenmektedir.
Etik dışı davranışlara (kopya, intihal vb.) sıfır tolerans uygulanacaktır.
Zamanında teslim edilmeyen ödevler değerlendirmeye alınmaz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 4 2 8
Final Sınavına Hazırlık 4 2 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1543454
ÖK.2544545
ÖK.3435545
ÖK.4544453
ÖK.5555555
ÖK.6545454
ÖK.7454445