DERS ADI

: Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3046 Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının özel eğitim kurumları ve okullarında gerçek ortamda gözlem yapmalarını, özel eğitim uygulamalarını yerinde tanımalarını ve mesleki sorumluluklara yönelik farkındalık geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitim kurumlarında yürütülen uygulamaları yerinde gözlemler ve analiz eder.
2   Farklı eğitim ortamlarında özel gereksinimli bireylerin gelişim süreçlerini değerlendirir.
3   Alan profesyonelleriyle iş birliği içinde çalışmanın önemini yansıtır.
4   Alan profesyonelleriyle iş birliği içinde çalışmanın önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, amaç ve beklentiler
2 Özel eğitim kurum türleri ve mevzuat
3 Gözlem teknikleri ve etik ilkeler
4 Okul öncesi özel eğitim kurumlarında gözlem
5 İlkokul düzeyinde özel eğitim uygulamaları
6 Ortaokul ve lise düzeyinde uygulamalar
7 BİLSEM ve rehberlik araştırma merkezleri tanıtımı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğretmen ve uzman görüşmeleri
10 Aile ile iş birliği uygulamaları
11 Bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) süreci gözlemi
12 Sınıf içi uygulamalar ve öğrenci etkileşimi
13 Rapor hazırlama teknikleri ve örnek vaka sunumu
14 Rapor hazırlama teknikleri ve örnek vaka sunumu
15 Yarıyılsonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şahin, İ. (Ed.) (2021). Öğretmenlik Uygulaması ve Rehberlik.
MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü (2022). Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu.
Yıldırım, K., & Sucuoğlu, B. (2020). Özel Eğitim Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon. Ankara: Pegem Akademi.
Glanz, J. (2016). The Jossey-Bass Reader on Educational Leadership. Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yerinde gözlem, Yansıtıcı günlük, Alan uzmanlarıyla görüşme, Vaka incelemesi, Sunumlar ve grup tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Rapor

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam: Uygulamanın en az %80ine katılım zorunludur.
Zamanında Gelme: Geç kalma ve mazeretsiz devamsızlık notu etkiler.
Etik Davranış: Gizlilik, saygı ve meslek etiğine uygunluk esastır.
Kılık-Kıyafet: Kuruma uygun ve düzenli giyinilmelidir.
Raporlama: Haftalık raporlar düzenli ve eksiksiz teslim edilmelidir.
İletişim: Danışman ve mentör öğretmenle sürekli iletişimde olunmalıdır.
İzin ve Acil Durum: Mazeretler zamanında bildirilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 3 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1334345
ÖK.2344343
ÖK.3434453
ÖK.4333333