Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Mütercim - Tercümanlık (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ATALAY GÜNDÜZ |
Dersi Alan Birimler |
Mütercim - Tercümanlık (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu ders, edebiyat, kültür ve dil arasındaki karmaşık ilişkiyi, her dönemin belirleyici ruhu olan zeitgeist kavramına odaklanarak inceler. Öğrenciler, baskın fikirlerin, ideolojilerin ve kültürel paradigmaların zamanla nasıl değiştiğini, toplumsal değerleri ve bireysel kimliği nasıl yansıttığını ve şekillendirdiğini keşfedecekler. Edebi metinler ve filmlerle desteklenen bu ders, kültürel ve tarihsel değişimlerin çok boyutlu bir anlayışını sunar.Ortaçağın mizahını ve dünya görüşünü incelemek için Chaucer ın The Canterbury Tales (Prologue) eseriyle başlayan ders, Shakespeare in A Midsummer Night s Dream (Bir Yaz Gecesi Rüyası) adlı eseriyle Rönesans, Yunan etkileri ve kalıcı temaların ortaya çıkışını tanıtır. Jane Austen in eserleri Aklın Çağı nı aydınlatırken, Dickens ın Hard Times (Zor Zamanlar) adlı eseri Sanayi Devrimi nin toplum ve çevre üzerindeki etkilerini bağlamlaştırır. Joyce un Ulysses (Calypso) adlı eserinde modernizmin, bilinç akışı tekniğinin, dilin kültürel temellerinin ve bireyin bir özne olarak ele alınışının incelenmesiyle modernizm teması işlenir.Ders ayrıca politik ve kültürel dinamikleri filmler ve oyunlar aracılığıyla inceler. Gandhi (1982) filmi sömürgecilik ve İngiliz emperyalizmini tanıtırken, Fugard ın Master Harold and the Boys adlı oyunu Güney Afrika daki apartheid rejimini ve insanlığı kör eden ideolojik ırkçılığı ele alır. The Green Book filmi ise ABD deki ayrımcılık tarihini ve bunun toplumsal etkilerini incelemek için kullanılacaktır.Bu ders, öğrencileri edebiyat ve medyayı, kültürel, tarihsel ve ideolojik değişimlerin bir yansıması olarak eleştirel bir şekilde analiz etmeleri için gerekli araçlarla donatır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. English Studies Book: An Introduction to Language, Literature and Culture by Rob Pope, Routledge,New York. 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Hem kuramsal bilgi hem de uygulama içermektedir. Yüz yüze ve interaktif şekilde yapılacaktır. Öğrenciler dersi veren öğretim elemanı tarafından seçilen ve kendilerine verilen metni okumuş olarak sınıfa gelir ve sınıf içinde geçen tartışmalara ve uygulamalara katılırlar. Ayrıca dönem içinde kendilerine verilen konulara uygun iki tane özgün ödev hazırlarlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Bir yazılı arasınav (%30), dönem içi ödevler (%30) ve bir yazılı final sınavı veya ödev (%40) yapılacaktır. Sınıf içi derse katılım ve ödevlerin düzenli bir şekilde yapılması da genel değerlendirme içinde ciddi bir şekilde dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslere katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
atalay.gunduz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|