Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
Gastronomi ve Mutfak Sanatları |
Dersin Düzeyi |
|
Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
DOÇ. DR. PINAR IŞILDAR |
Dersi Alan Birimler |
|
Gastronomi ve Mutfak Sanatları |
Dersin Amacı |
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin gıda israfı kavramı ve mutfaklarda gıda israfının azaltılmasına yönelik uygulamalar hakkında bilgi edinerek mutfak içerisinde kullanılabilecek sıfır atık reçeteler geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Evans, D. (2020). Sıfır Atık, Tüketim Kültürü ve Gıda İsrafı, Burcu Yeşil Çevirmen, Tohum yayınclık, İstanbul |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Ders içi sunum, sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma, video anlatım, uygulama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40). |
Değerlendirme Kriteri |
|
Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme, ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ve uygulama becerileri ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Öğretim üyesi ödev verme hakkını saklı tutar. Öğrenciler fakülte öğretim ve sınav uygulama esaslarına tabidir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
pinar.isildar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
Salı 13:00-14:00 |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
