DERS ADI

: Konukla İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0214 Konukla İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. GİZEM HATİPOĞLU

Dersi Alan Birimler

Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Turizm sektöründe konuk iletişiminin önemini ve temel ilkelerini açıklar.
2   2. Etkili sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini kullanarak misafirlerle doğru ve profesyonel bir iletişim kurar.
3   3. Kültürel farklılıklara duyarlı iletişim stratejileri geliştirir ve uygular.
4   4. Misafir şikayetlerini ve kriz durumlarını etkili bir şekilde yöneterek problem çözme becerisi geliştirir.
5   5. Dijital ve yüz yüze iletişimde misafir memnuniyetini artırıcı yaklaşımlar uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konukla İletişimin Temelleri Turizm sektöründe iletişimin önemi, temel kavramlar, iletişim türleri
2 Sözlü ve Sözsüz İletişim Etkili konuşma, diksiyon, ses tonu; beden dili, göz teması, jest ve mimikle
3 Empati ve Aktif Dinleme Empatik iletişim nedir, misafirin ihtiyaçlarını anlamak, aktif dinleme teknikleri
4 Kültürlerarası İletişim Farklı kültürlerden gelen misafirlerle iletişim kurma, kültürel duyarlılık geliştirme
5 Misafir Memnuniyeti Yönetimi Misafir memnuniyetinin önemi, misafir beklentilerini anlama ve karşılamaya yönelik stratejiler
6 Problem Çözme ve Kriz Yönetimi Şikayet yönetimi, kriz anlarında iletişim becerileri, olumsuz durumları avantaja çevirme
7 İletişimde Profesyonellik Kurumsal iletişim kuralları, profesyonel duruş, hitabet becerileri
8 Ara Sınav
9 Zor Müşterilerle Başa Çıkma Problemli konuklarla iletişim stratejileri, sakin kalma ve çözüm üretme teknikleri
10 Dijital İletişim ve Sosyal Medya Otellerde dijital iletişim, e-posta yazışmaları, sosyal medyada misafir ilişkileri
11 İkna ve Müzakere Teknikleri Konuklarla pazarlık ve müzakere süreçleri, etkili ikna yöntemleri
12 Ekip İçi İletişim ve İşbirliği Otel çalışanları arasındaki iletişim, ekip çalışmasının önemi
13 Uygulamalı Konuk Karşılama ve Veda Senaryo bazlı uygulamalar: check-in, check-out, özel isteklerin karşılanması
14 Genel Değerlendirme ve Final Uygulamaları Dersin genel değerlendirmesi, rol yapma çalışmaları ve vaka analizleri
15 Genel Değerlendirme ve Final Uygulamaları Dersin genel değerlendirmesi, rol yapma çalışmaları ve vaka analizleri
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konu hakkında hazırlık, sınıf içi uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.111111111111
ÖK.2111111
ÖK.311111111
ÖK.41111111111
ÖK.51111111