DERS ADI

: Antik Çağda Kamusal Mimari

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKİ 5080 Antik Çağda Kamusal Mimari SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK YOLAÇAN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ders kapsamında öğrencilerin antik çağda kamusal mimari öğelerini öğrenmesi planlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik dönemde Akdeniz coğrafyasında mimari hakkında genel bilgi
2   Antik Yunan toplanma mekanları hakkında bilgi edinme
3   Antik Roma toplanma mekanları hakkında bilgi edinme
4   Siyaset ve sosyal yaşam ile mimari ilişkisi hakkında bilgi edinme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ve genel tanıtım
2 Antik çağda şehir ve şehir plancılığı
3 Kamusal mimari üzerine antik perspektifler
4 Kamusal mimari üzerine modern perspektifler
5 Kamusal mimarinin tarihi ve gelişimi
6 Kamusal yapı tipleri ve genel karakteristikleri
7 Toplantı mekanları genel karakterleri
8 Vize sınavı
9 Siyaset ve Mimarlık
10 Siyaset ve Mimarlık
11 agora
12 bouleuterion
13 forum
14 odeon
15 Ödev sunumu ve tartışma
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Favro, D.C. (1996) The Urban Image of Augustan Rome, New York: Cambridge University Press

Doxiadis, C.A. (1972) Architectural Space in Ancient Greece (translated by Jaqueline Tyrwhitt), Cambridge, MA: MIT Press


Fox, R.G. (1977) Urban Anthropology: Cities in Their Cultural Settings, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hal

Streets: Critical Perspectives on Public Space, ed. Zeynep Celik et al., Berkeley: University of California Press, 151-¬ 64

Harmanşah, Ö. (2013) Cities and the Shaping of Memory in the Ancient Near East, Cambridge University Press

Smith, M.E. (2007) Form and Meaning in the Earliest Cities: A New Approach to Ancient Urban Planning , Journal of Planning History 6/1: 3-¬ 47

Owens, E.J. (1991) The City in the Greek and Roman World, New York: Routledge

Smith, A.T. (2003) The Political Landscape: Constellations of Authority in Early Complex Polities, Berkeley: University of California Press

Smith, M.L. (2003) (ed.) The Social Construction of Ancient Cities, Washington D.C.: Smithsonian Institute

Trigger, B.G. (2003) Understanding Early Civilizations: A Comparative Study, New York: Cambridge University Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma ve seminer ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + STT * 0.30 + FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + STT * 0.30 + RST* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-4 ara sınav, final ve dönem içi ödev ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

dersin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Burak Yolaçan
0232 301 87 31
burak.yolacan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Kitap Okuma 13 2 26
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.4555555