DERS ADI

: Uyarlama Çalışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6071 Uyarlama Çalışmaları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EVRİM ERSÖZ KOÇ

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, eserlerin çeşitli tür ve araçlara uyarlanmasına odaklanır. Uyarlama çalışmalarındaki temel kavramları göz önünde bulundurarak, bu ders, olay örgüsündeki hikayelerin farklı türlerde ve araçlarda çeşitli zaman dilimlerinde nasıl yeniden anlatıldığına, yeniden hayal edildiğine ve uyarlandığına yoğunlaşır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uyarlama çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak
2   Uyarlamaların sosyal, kültürel ve tarihsel bağlamlarını anlamak
3   Uyarlamaları analiz etmek için temel terimleri ve kavramları kullanmak
4   Kaynak metinleri uyarlamalarla eleştirel bir şekilde karşılaştırmak
5   Birincil ve ikincil kaynakları eleştirel bir şekilde irdelemek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Giriş
2 Okuma Paketi: Uyarlama Çalışmaları Hakkında Seçili Metinler Tartışma
3 The Tragical History of Doctor Faustus / Christopher Marlowe Faust / Goethe Tartışma
4 Doctor Faustus Lights the Lights / Gertrude Stein Tartışma
5 Faustus / David Mamet Tartışma
6 A Girl s Guide to Divine Comedy / Shelley Berc Tartışma
7 ARASINAV
8 The Fall of the House of Usher / Edgar Allen Poe and Mike Flanagan Tartışma
9 Orchid Thief / Susan Orlean Adaptation / Charlie Kaufman Tartışma
10 The Shining /Stephen King ve Stanley Kubrick Tartışma
11 Octoroon / Dion Boucicault An Octoroon / Branden Jacobs-Jenkins Tartışma
12 Gone with the Wind / Margaret Mitchell &Victor Fleming Tartışma
13 The Wind Done Gone /Alice Randall Tartışma
14 Sunumlar
15 Genel Değerlendirme Tartışma
16 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seçili ana kaynaklar ve uyarlamalar
Baggage, Frances. Adaptation in Contemporary Theatre: Performing Literature. Bloomsbury, 2019.
Corrigan, Timothy. Film and Literature: An Introduction and Reader. Prentice Hall, 1998.
Cutchins, Dennis et al. eds. The Routledge Companion to Adaptation. Routledge, 2018.
Hopton, Tricia, et al., eds. Pockets of Change: Adaptation and Cultural Transition. Lexington Books, 2011.
Hutcheon, Linda, A Theory of Adaptation. Routledge, 2006.
Leitch, Thomas, 'Adaptation Studies at a Crossroads', Adaptation, 1 (2008), 63-77.
Leitch, Thomas. Film Adaptations and Its Discontents: From Gone with the Wind to the Passions of the Christ. John Hopkins UP, 2009.
Leitch, Thomas. The Oxford Handbook of Adaptation Studies. Oxford UP, 2017.
Liapis, Vayos, and Avra Sidropoulou eds. Adapting Greek Tragedy: Contemporary Contexts for Ancient Texts. Cambridge UP, 2021.
MacCabe, Colin, Kathleen Murray, and Rick Warner, eds. True to the Spirit: Film Adaptation and the Question of Fidelity. Oxford UP, 2011.
Sanders, Julie, Adaptation and Appropriation. Routledge, 2005.
Stam, Robert and Raengo, Alessandra, eds. Literature and Film: A Guide to the Theory and Practice of Film Adaptation. Blackwell, 2005.
Welsh, James M., and Peter Lev, eds. The Literature/Film Reader: Issues of Adaptation. Scarecrow Press, 2007.
Woltmann, Suzy. How Do Adaptations Awaken the Literary Canon: Transformative Reimaginings. Cambridge Scholars Publishing, 2022.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, metin analizi, sınıf tartışmaları, görsel sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + STT * 0.30 + FIN* 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + STT * 0.30 + RST* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin
1. derste tartışılan başlıca konular hakkında eleştirel bakış açılarına sahip olmaları
2. analitik düşünmeleri
3. savlarını desteklemek için ana kaynaklara atıfta bulunmaları beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin
1. derslerin %70ine katılmaları
2. sınıf içindeki tartışmalara katılmaları
3. derslere ilgili metinleri okuyarak gelmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

evrim.ersoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 1 13 13
Sunum Hazırlama 1 13 13
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.25555555555
ÖK.35
ÖK.4555555
ÖK.5555555