DERS ADI

: Boş Zaman ve Rekreasyonel Aktiviteler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 1040 Boş Zaman ve Rekreasyonel Aktiviteler SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TÜLAY TARSUSLU

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Boş zaman ve rekreasyonel aktivite, sağlıklı ve/veya herhangi bir hastalığa sahip bütün yaş grupları için Dünya Sağlık Örgütü nün günümüz için özellikle yer alan önerileri arasında bulunmakta ve önemle üzerinde durulan bir konu haline gelmiştir. Dersin amacı; öğrencilere, sağlıklı ve/veya katılım kısıtlılığına neden olan herhangi bir hastalığı olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlı bireylerde boş zaman, spor ve rekreasyon hakkında detaylı bilgi/beceri kazandırmak, bu bilgileri klinik uygulamalarında kullanabilir hale getirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Boş zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilir, aradaki farkları tanımlayabilir.
2   2- Rekreasyonel aktivite ve/veya boş zaman aktivitelerine olan ihtiyacı ve nedenlerini tartışabilir.
3   3- Rekreasyonda serbest zaman yönetimi, çağdaş yaklaşımlar ve kavramlar konularında yeterli bilgi ve beceri donanımına sahip olur,
4   4- Terapötik rekreasyon, amacını ve önemini bilir, klinik uygulamalara uyarlayabilir
5   5- Farklı yaş grupları için boş zaman ve rekreasyonel aktiviteler önerebilir ve uygulayabilir
6   6- Farklı hastalık grupları için boş zaman ve rekreasyonel aktivite örnekleri sunabilir ve uygulayabilir.
7   7- Toplumun yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Boş zaman- boş zaman aktiviteleri, tanım, tarihçesi ve felsefesi
2 Rekreasyon ve spor, tanım, tarihçesi, felsefesi ve sınıflandırması
3 İnsanların ihtiyaçları ve katılımı etkileyen faktörler
4 Rekreasyon, çevre ve kentleşme
5 Terapötik rekreasyon
6 Parklar ve dış mekan rekreasyonları
7 Dış mekan rekreasyonel aktivite kaynakları
8 Boş zaman ve rekreasyonel aktivitelerin önündeki engeller (çocuk, ergen, yetişkin ve yaşlılarda fiziksel ve sosyal barierler)
9 Ara sınav
10 Yaşlılık, boş zaman ve rekreasyonel aktiviteleri, iyilik hali
11 Oyun, rekreasyon ve fiziksel engelli çocuklar
12 Vakalarla rekreasyonel aktiviteler ( Alzheimer)
13 Vakalarla rekreasyonel aktiviteler ( serebral palsi)
14 Vakalarla rekreasyonel aktiviteler ( kanser)
15 Vakalarla rekreasyonel aktiviteler ( MS, Parkinson)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Sweet WE. Sport and recreation in ancient greece. Oxford University Press, 1987. New York.
2- Bell S. Design for outdoor recreation. Spon Press is an imprint of the Taylor & Francis Group, 2005.
3- Hildebrand S, Smith RE. Case studies in Therapeutic Recreation. Sagamore-Venture Publishing LLC, 2017.USA.
4- Broadhurst R. Managing Environments for Leisure and Recreation. Routledge 29 West 35th Street, New York, NY 10001. Canada and USA. 2003.
5- Carter MJ, Smith CG, O Morrow GS. Effective Management in Therapeutic Recreation Service. Third Edt. Venture Publishing, Inc. 2017. State College, Pennsylvania.
6- Cordes KA, Hutson GA. OUTDOOR RECREATION. ENRICHMENT FOR A LIFETIME. 4TH EDITION. 2015 Sagamore Publishing LLC, Urbana.
7- Spon E &FN. Leisure and Recreation Management. Fourth Edt. E & FN Spon 11 New Fetter Lane, London EC4P 4EE, 1999. USA and Canada.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FIN FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 +FIN * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 +RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Tülay Tarsuslu (Dahili 24923)

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yüz yüze görüşme (ders gün ve saatinde ders saatinde)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 2 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 1 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Proje Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.3111
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.611
ÖK.7111