DERS ADI

: Motor Planlama ve Öğrenme İlkeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 2068 Motor Planlama ve Öğrenme İlkeleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GENÇ

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Motor planlama ve motor öğrenmenin temel ilkelerini açıklar.
2   2. Motor kontrol ve sinir sistemi arasındaki etkileşimi analiz eder.
3   3. Motor öğrenme teorilerini karşılaştırır ve klinik uygulamalara uyumlandırır.
4   4. Motor becerilerin kazanılması ve geliştirilmesine yönelik değerlendirme yöntemlerini uygular.
5   5. Motor öğrenme prensiplerini kullanarak fizyoterapi uygulamalarında rehabilitasyon programları oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Motor planlama ve motor öğrenmeye giriş
2 Motor kontrol mekanizmaları ve hareketin sinir sistemi ile ilişkisi
3 Motor öğrenme süreci: Algı, dikkat ve hareket koordinasyonu
4 Motor beceri sınıflandırmaları ve öğrenme aşamaları
5 Sinir sisteminin motor öğrenmedeki rolü
6 Motor programlar ve hareket şemaları
7 Motor kontrol ve geri bildirim mekanizmaları
8 ARA SINAV
9 Motor öğrenme teorileri ve fizyoterapiye uyarlanması
10 Motor beceri edinimi ve öğretim stratejileri
11 Motor planlama ve rehabilitasyon yaklaşımları
12 Plastisite ve motor öğrenme sürecindeki önemi
13 Denge, postür ve hareket stratejileri
14 Klinik uygulamalarda motor öğrenmenin kullanımı
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım ve Kavramsal Çerçeve Sunumu:
Motor kontrol öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ders anlatımı yoluyla aktarılacaktır.
Görsel ve işitsel materyaller ile öğrenme desteklenecektir.
2. Problem Tabanlı Öğrenme:
Öğrenciler, motor beceriler ve öğrenme süreçleri ile ilgili vaka senaryoları üzerinde çalışarak çözüm üretme becerilerini geliştireceklerdir.
Öğrenciler, klinik vakaları değerlendirerek çözüm üretme becerilerini geliştireceklerdir.
3. Tartışma ve Eleştirel Düşünme Çalışmaları:
Bilimsel makale tartışmaları yapılacaktır.
Güncel araştırmalar üzerinden, motor öğrenme süreçleri ve teorileri ele alınacaktır.
4. Öğrenci Sunumları ve Geri Bildirim Mekanizmaları:
Öğrenciler, motor planlama ve öğrenme ilkeleri üzerine seçtikleri konularda sunumlar yapacaklardır.
Akran değerlendirmesi ve eğitmen geri bildirimi sağlanarak öğrenme süreci güçlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.2222
ÖK.3333
ÖK.4444
ÖK.55555