DERS ADI

: MESLEKİ DEĞERLER VE ETİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOR 2026 MESLEKİ DEĞERLER VE ETİK SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sondaj Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZAY AYYILDIZ SELİMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Endüstriyel Cam ve Seramik
Madencilik Teknolojisi
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi
Sondaj Teknolojisi
Geoteknik
Kaynak Teknolojisi
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin; mesleki değerler ve etik kavramlarını açıklayarak teknikerlik mesleğinin etik ilkelerini benimsemeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etik ve mesleki değerler kavramlarını tanımlayabilir,
2   Etik kuralları ve etik sistemleri sıralayabilir,
3   Etik ve mesleki değerler arasında ilişki kurabilir,
4   İş hayatındaki etik ilkeleri ve etik dışı konuları açıklayarak örneklendirebilir,
5   Teknikerlik mesleğindeki etik ilkeleri benimseyebilir,
6   İş hayatında karşılaştığı vakalara etik ilkeler doğrultusunda çözüm üretebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Etik Kavramı: Etik Nedir Etik ve Ahlak, Ahlaki Gelişim Süreci
3 Etik Kuralları, Etik Sistemler
4 Etik Tarihinde Ana Yaklaşımlar
5 Mesleki Değerler Kavramı: Meslek Nedir Meslek Etiği
6 Etik ve Mesleki Değer Arasındaki İlişki
7 Mesleki Davranış İlkeleri, Farklı Mesleklerde Etik İlkeler
8 Arasınav
9 Bilimsel Araştırmalarda Etik ve Etik Olmayan Davranışlar
10 İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Konular
11 Teknikerin Tanımı, Görevleri, Çalışma Alanları ve Meslek İlkeleri
12 Teknikerlerin Etik Kuralları
13 İş Hayatında Karşılaşılabilecek Etikle İlgili Vaka Örnekleri ve Çözümleri
14 Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme
15 Ödev Sunumları ve Genel Değerlendirme
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Tepe, H. (2009). Etik ve Meslek Etikleri. Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara.
- Kolçak, M. (2012). Meslek Etiği (Tüm Alanlar İçin). Murathan Yayınevi, Ankara.

Yardımcı kaynaklar:
- Raghavan, B. S. (2009). Human Values and Professional Ethics. S. Chand Publishing.
- TMMOB Mesleki Davranış İlkeleri, TMMOB 38. Olağan Genel Kurulu Kararı, 27-29 Mayıs 2004, http://www.tmmob.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikli öğrenme, grup çalışması, bilgisayar destekli öğrenme, sunum tekniği, soru-cevap tekniği, örnek olay incelemesi, probleme dayalı öğrenme, beyin fırtınası.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.25 + ASG * 0.25 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.25 + ASG * 0.25 +RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı ve ödevlerle gerçekleştirilecektir.
I. Vize sınavı: %25
II. Ödev: %25
III. Final sınavı: %50
IV. Bütünleme sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Doç. Dr. Yıldızay AYYILDIZ SELİMOĞLU
yildizay.ayyildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.4555
ÖK.55555
ÖK.655555