DERS ADI

: AFET EĞİTİMİ VE KÜLTÜRÜ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOR 2030 AFET EĞİTİMİ VE KÜLTÜRÜ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

RECEP KİRİŞ

Dersi Alan Birimler

Endüstriyel Cam ve Seramik
Madencilik Teknolojisi
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi
Sondaj Teknolojisi
Geoteknik
Kaynak Teknolojisi
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

Dersin Amacı

Öğrencilerin afetlerin birey ve toplum üzerindeki etkilerini en aza indirebilecek bilinci kazandırıp; afet öncesi, sırası ve sonrasında nasıl davranılması gerektiğini öğrenmelerini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Afet ve acil durumlar öncesinde yapılması gerekenleri açıklar.
2   2. Afet ve acil durumlar sırası ve sonrasında yapılması gerekenleri sıralar.
3   3. Öğrenciler doğa olaylarını afete dönüştüren nedenleri açıklar.
4   4. Afet kültürü ve duyarlılığı kazanır.
5   5. Tüm afetler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur.
6   6. Afet ve acil durumlara karşı alınacak önlemleri sıralar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Afetler ile ilgili temel kavramlar.
2 Afetler öncesi yapılması gerekenler; Çevremizdeki tehlikeler, aile afet ve acil durum planı, toplanma alanları, acil durum telefonları, afet ve acil durum çantası
3 Afetler sırasında yapılması gereken doğru davranışlar
4 Afetler sonrası yapılması gerekenler; tahliye, gönüllü faaliyetler,
5 Afetlerde risk ve zarar azaltma çalışmaları
6 Afetlere hazırlık çalışmaları
7 Afetlere müdahale çalışmaları
8 Yarıyıl İçi Sınav
9 Afetlerde iyileştirme çalışmaları
10 Sel ve taşkından korunma yöntemleri
11 Heyelandan korunma yöntemi
12 Çığdan korunma yöntemleri
13 Deprem korunma yöntemleri
14 Yangın korunma yöntemleri
15 KBRN etkilerinden korunma yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çalışkan C. (2020), Afet Eğitimi ve Yönetimi
Yardımcı kaynak:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, okuma, derse aktif katılım, tartışma. Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %50: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
III. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.135
ÖK.235
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65