DERS ADI

: LİDERLİK VE GRUP DİNAMİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSD 2020 LİDERLİK VE GRUP DİNAMİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

RECEP KİRİŞ

Dersi Alan Birimler

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi
Kaynak Teknolojisi
Endüstriyel Cam ve Seramik
Geoteknik
Madencilik Teknolojisi
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik
Sondaj Teknolojisi

Dersin Amacı

Öğrencilerin herhangi bir olayla karşı karşıya kalınan tehlike ve riskler konusunda bireysel liderlik yönlerini geliştirmek, kargaşa ortamına hazırlık için gerekli adımları öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Özelliklerine göre grupları tanır ve sınıflandırır.
2   2. Tanıdığı yöneticilerin liderlik tarzlarını sağlıklı değerlendirir.
3   3. Sporda liderlik tarzlarını anlar ve ortama göre uygulamaya çalışır.
4   4. Liderlik kavramını kavrar.
5   5. Grup çalışmalarında liderlik görevinde bulunur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve literatür tanıtımı
2 Lider ve liderlik ile ilgili kavram ve tanımlar
3 Liderlik için gerekli temel özellikler ve prensipler
4 Liderliğin oluşumu, liderlik teorileri
5 Liderlik ve grup,
6 Grup iletişim yapısı
7 Liderlik fonksiyonları
8 Başlıca liderlik kavramları
9 Yarıyıl İçi Sınav
10 Liderlik modelleri
11 Yönetimi açısından liderlik uygulamaları
12 Etkinliklerinde liderlik, grup yönetimi
13 Liderlerin sorumlulukları
14 Spor etkinliklerinde liderliğin güncel sorunları ve çözüm önerileri
15 Yıl sonu dersin kazanımları (FeedBack)
16 Spor etkinliklerinde liderliğin güncel sorunları ve çözüm önerileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları ve slaytlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Vaka Çalışması, Bireysel ve Grup Çalışması
Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 PRC PRACTICE
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.50 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav ve final sınavı gerçekleştirilecektir.

I. Vize %50: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması
III. Bütünleme sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Torbalı Meslek Yüksekokulu
Öğr. Gör. Recep KİRİŞ
recep.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi, 09:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.135
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.45
ÖK.55