DERS ADI

: Bilgisayarda Desen Tasarımı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTB 2001 Bilgisayarda Desen Tasarımı I SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. BAHADIR ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Tezhip
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Tezhip Sanatı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Hat Sanatı
Tezhip
Eski Çini Onarımları
Eski Yazı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Vektör ve piksel tabanlı programlar ile üç boyutlu programların işleyişi hakkında teorik olarak temel bilgi sahibi olması,
2   Vektör tabanlı bir programdaki araçlar ve menülerin işlevleri hakkında bilgi sahibi olması,
3   Vektör tabanlı bir programda motif çizebilmesi,
4   Vektör tabanlı bir programda kompozisyon oluşturabilmesi ve düzenleyebilmesi,
5   Vektör tabanlı bir programda ölçekli planlar çizebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği hakkında bilgi, kurallar ve derse giriş
2 Bilgisayara görüntü görüntü oluşturma ve işleme programları.
3 Vektör tabanlı programlar ve Adobe Illustrator programına giriş- Temel çizim araçları ve Motif çizimi
4 Adobe Illustrator menüleri ve araç çubuğu- Motif çizimi ve Kompleks motif oluşturmak
5 Adobe Illustrator menüleri ve araç çubuğu- Diğer çizim araçları
6 Adobe Illustrator- Çizim araçları ve çizim uygulamaları- Ölçülerle çalışma
7 Adobe Illustrator- Çizim araçları ve çizim uygulamaları- Şekilleri editleme ve Cliping mask
8 Adobe Illustrator- Çizim araçları ve çizim uygulamaları- Pattern oluşturma
9 Adobe Illustrator- Çizim araçları ve çizim uygulamaları- Pattern oluşturma
10 VİZE
11 Adobe Illustrator- Çizim uygulamaları- Sembol oluşturma, kullanma ve düzenleme
12 Adobe Illustrator- Çizim uygulamaları- 3D Form oluşturma
13 Adobe Illustrator- Çizim uygulamaları
14 Adobe Illustrator- Çizim uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi derste, öğrencilerin Geleneksel Türk Sanatları Bölümü desen tasarımlarında, araştırma ve sunum hazırlıklarında kullanabilecekleri programların çalışma prensiplerini, programlar arası farkları teorik olarak anlatmaktadır. Bilgisarda vektör tabanlı bir programın menü ve araçların temel işlevlerini çeşitli uygulamalarla tanıtmakta ve öğrencilerden benzer uygulamaları yapmasını beklemektedir.
Uygulamaların tekrarını içeren bir ödev aynı gün SAKAİ sistemine yüklenerek öğrencilerden sonraki derse kadar yapmaları istenmektedir. Öğretim üyesi bu ödevleri değerlendirmekte ve geri bildirim yapmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirmesi, vize (%30), ödev (%30), derse katılım (%10), final (%30) ve Bütünleme sınavları ile yapılır. Ödevde derste yapılan uygulamaların sonunda öğrenciye verilen ödevlerin yapılması ve içeriği, derse katılımda devam ve öğrencinin derse karşı gösterdiği performans değerlendirilir. Vize, final ve bütünleme sınavları uygulamalı olarak yapılır ve derslerde yapılan uygulamaların benzerleri sorulur.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 2 14 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 1 8
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15435
ÖK.235455
ÖK.345
ÖK.44445
ÖK.535455