Ders Bilgileri
|
|
Dersi Veren Birim |
|
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
|
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
|
PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU |
Dersi Alan Birimler |
|
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
|
Zihinsel engelliler için varolan okullarda dönüştürülebilir sembol pekiştireç sistemini uygulayabilmek için gerekli tabloların hazırlanmasını; dönüştürülebilir sembol pekiştireç sisteminin sınıflarda üç hafta pekiştireçlerin geri alınmasına yer verilmeden uygulanmasını; sınıfa uygun olamayan davranışların bir hafta süre ile tekrar gözlenmesini; dönüştürülebilir sembol pekiştireç siteminin pekiştireçlerin geri alınmasına yer verilerek uygulanmasını; dönüştürülebilir sembol pekiştireç sisteminin geri çekilmesini kapsar. Ayrıca hayat bilgisi,matematik, dil eğitimi, resim-iş, müzik, beden eğitimi derslerinin her birinden bir konu için hazırlanan ders planlarını uygulayarak zihinsel engelli öğrencilerde amaç gerçekleştirmeyi kapsar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
|
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
|
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
|
Kırcaali-İftar, G. (2003). Otistik özellik gösteren çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılması. İstanbul: YA-PA Yayın Pazarlama. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, |
Değerlendirme Yöntemleri |
|
İLAN EDİLECEKTİR |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
|
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
|
vize final bütünleme |
Dersin Öğretim Dili |
|
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
|
Dersin devam zorunluluğu bulunmaktadır |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
alev.girli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
|
çarşamba 12:00-14:00 |
Staj Durumu |
|
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
