DERS ADI

: Üstün-Özel Yetenekli Bireylerin Eğitiminde STEAM Bütünleşik Öğrenme Modellerinin Kuramsal Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5139 Üstün-Özel Yetenekli Bireylerin Eğitiminde STEAM Bütünleşik Öğrenme Modellerinin Kuramsal Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SILA BALIM

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrenciler, STEAM eğitiminin temel kavramlarını ve tarihçesini öğrenir
2   2. Öğrenciler, STEAM eğitiminin dört temel disiplininin (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat, Matematik) eğitimde nasıl bütünleşik bir şekilde kullanıldığını öğrenir
3   3. Öğrenciler, üstün yetenekli bireylerin eğitim ihtiyaçlarını anlamak için farklı değerlendirme ve tanılama yöntemlerini keşfederler
4   4. Öğrenciler, yaratıcı düşünme ve problem çözme süreçlerini, STEAM etkinliklerinde nasıl geliştirebileceklerini öğrenirler
5   5. Bilimsel düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve bu becerilerin üstün yetenekli bireylerde nasıl desteklenebileceği üzerine tartışmalar yaparlar
6   6. Eğitimde bütünleşik yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu yaklaşımların üstün yetenekli bireyler için neden önemli olduğunu tartışırlar
7   7. Sanatın STEAM içindeki rolünü ve üstün yetenekli bireylerin sanat yoluyla nasıl gelişebileceğini tartışırlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 STEAM Eğitimi: Temeller ve Bütünleşik Yaklaşımlar
2 STEAM Eğitimi: Temeller ve Bütünleşik Yaklaşımlar
3 Üstün Yetenekli Bireylerin Eğitim İhtiyaçları
4 Üstün Yetenekli Bireylerin Eğitim İhtiyaçları ve Uyarlamalar
5 STEAM Eğitiminde Yaratıcılık ve Problem Çözme
6 STEAM Eğitiminde Yaratıcılık ve Problem Çözme
7 Sanat Eğitimi ve STEAM
8 Ara Sınav
9 Bütünleşik Öğrenme Modelleri ve Üstün Yetenekli Bireyler
10 Bütünleşik Öğrenme Modelleri ve Üstün Yetenekli Bireyler
11 Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Eğitim Stratejileri
12 Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Eğitim Stratejileri
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birden fazla teknik bir arada kullanılır: Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Uygulama 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 20 40
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12445445
ÖK.22245325
ÖK.35545445
ÖK.44555535
ÖK.55555545
ÖK.65555545
ÖK.75555545