Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ SILA BALIM |
Dersi Alan Birimler |
Özel Eğitim Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, üstün-özel yetenekli bireylerin eğitiminde STEAM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) bütünleşik öğrenme modellerinin kuramsal temellerini analiz ederek, bu bireylerin bilişsel, yaratıcılık ve problem çözme becerilerini destekleyecek özgün eğitim yaklaşımlarını geliştirmektir. Öğrencilere, STEAM eğitimine dair çağdaş kuramları, yöntemleri ve uygulama örneklerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazandırmak; üstün yetenekli bireyler için etkili, disiplinler arası ve farklılaştırılmış öğrenme ortamları tasarlayabilme yeterliliği kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ders notları, alanda yapılan bilimsel makaleler ve kitaplar |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Birden fazla teknik bir arada kullanılır: Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sila.balim@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|