Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ |
Dersi Alan Birimler |
Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Boşanma süreci sadece hukuki bir süreç değil aynı zamanda psikolojik bir süreçtir. Dolayısıyla bu dersin amacı boşanma sürecinin daha yapıcı ve olumlu yönetimi ve çocukların boşanma sürecinden ve sonrasından daha az psikolojik olarak etkilenmelerini sağlamak için bilgi ve becerileri öğrencilere kazandırmaktır. Böylece aile ve boşanma alanında çalışacaklar için akademik yeterlik ve beceriler kazandırılacaktır. Çocukların hem boşanma öncesi hem de sonrası daha sağlıklı ebeveynlik becerileri ile büyütülebilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin Aile Eğitimi ve Danışmanlığı yüksek lisans öğrencilerine kazandırılması hedeflenmektedir. Derste öğrencilerinin boşanma ve ayrılık sürecine yönelik kullanabilecekleri çeşitli müdahaleleri ve becerileri öğrenmeleri sağlanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Cummings, E., M. ve Davies, P., T. (2014). Çocuklar ve evlilik çatışması: aile tartışması ve çözümünün etkisi. (Çev, G., Şendil). Ankara: Nobel. (Orijinal eserin basım tarihi 2010, 4. Baskı).
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Düz anlatım |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
abbas.turnuklu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|