DERS ADI

: Boşanma Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5125 Boşanma Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Aile içi anlaşmazlıkları ve olumsuz etkilerini tanıyabilecek
2   2. Aile içi anlaşmazlıkların çocuklar üzerindeki olumsuz ve yıkıcı etkilerini tanıyabilecek
3   3. Aile içi anlaşmazlıklara çocukların dâhil edilmesinin çocuklar üzerindeki olumsuz ve yıkıcı etkilerini tanıyabilecek
4   4. Ebeveyne yabancılaşma sürecini ve çocuklar üzerindeki olumsuz ve yıkıcı etkilerini tanıyabilecek
5   5. Ebeveyne yabancılaşmanın önlenmesi için yeni yöntemler geliştirebilecek ve uygulayabilecek
6   6. Boşanma sürecinde evlilik ve ebeveynlik rollerini ve kimliklerini tanıyabilecek ve ayırt edebilecek
7   7. Boşanma ve velayet türlerini tanıyabilecek ve açıklayabilecek
8   8. Boşanma sürecinde ebeveynlik planı geliştirebilecek ve uygulayabilecek
9   9. Boşanma sonrası ortak ebeveynlik ile ilgili bilgilere sahip olabilecek
10   10. Boşanan çiftlere ortak çocuklarına nasıl ortak ebeveynlik yapabileceklerine ilişkin program geliştirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Boşanmanın, evlilik ve aile ilişkileri üzerindeki etkileri
2 Ebeveynler-arası çatışmalar ve çocuklar üzerindeki etkileri
3 Boşanmanın çocuklar üzerindeki etkileri ve bu etkilerin gelecek nesillere aktarımı
4 Boşanmış ve evli ailelerde çocukların uyumu
5 Aile süreçleri ve çocukların boşanmaya uyumu
6 Boşanma sürecinde evlilik ve ebeveynlik rollerinin ayrılması
7 Boşanma, velayet ve ebeveynlik
8 Boşanma sonrası ortak ebeveynlik
9 Boşanma sonrası baba etkisi
10 Boşanma sonrası baba etkisi
11 Çocukların aile içi anlaşmazlıklara dahil edilmesi (üçgenleşme) ve bunun çocuklar üzerindeki etkileri
12 Ebeveyne yabancılaşma olgusu ve ayırt edici özellikleri
13 Ortak çocukları ebeveynine yabancılaştırmak için kullanılan stratejiler
14 Ebeveyne yabancılaşma sürecine müdahale: Ortak çocuğa, yabancılaştırılan hedef ebeveyne ve yabancılaştıran ebeveyne müdahale
15 Ara sınav
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım,
Soru yanıt,
Tartışma,
Ödev,
Uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555
ÖK.65555555555
ÖK.75555555555
ÖK.85555555555
ÖK.95555555555
ÖK.105555555555