DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatında Biyografik Kaynaklar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 6038 Eski Türk Edebiyatında Biyografik Kaynaklar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Türk Edebiyatı ile ilgili biyografik kaynakları öğrenmek ve bu kaynakları orijinal metinlerinden okuma ve anlamayı sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Türk edebiyatı biyografik kaynaklarını okuyup anlayabilme
2   Klasik Türk Edebiyatında eser veren şair ve yazarların yer aldığı kaynakları ayırt edebilme
3   Klasik Türk edebiyatı biyografik kaynaklarının tasnif ve değerlendirmesini yapabilme
4   Klasik Türk edebiyatı biyografik kaynaklarının Türk edebiyatı tarihindeki yerini, önemini ve değerini kavrayabilme
5   Türk edebiyatı biyografik kaynaklarının Türk kültürü açısından önemini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik Türk Şairlerinin Dünyası
2 Kuran-ı Kerim ve Hadislerin Divan Edebiyatında kullanılması
3 Peygamber Kıssaları ve Divan Şiirinde İsmi geçen veliler
4 İran Mitolojisi ve Şehname de yer alan kahramanlar
5 Tasavvufun Divan Edebiyatındaki yeri ve önemi
6 Tasavvufun divan edebiyatındaki yeri ve önemi
7 Divan Edebiyatının ortak mevzuları; Leyla ile Mecnun, Ferhad ve Şirin vs..
8 Devlet ve devlet ile ilgili kavramların klasik dönem metinlerinde kullanılması
9 Dini mevzuların işlenişi
10 Örf, adet, geleneklerin divan şiirindeki yeri, günlük hayatın şiire yansıması
11 Divan Edebiyatı ile ilgili bilgi bulacağımız kaynaklar: Tezkireler
12 Şakayık-ı Numaniye ve Zeyilleri
13 Keşfüzzunun ve Zeyilleri
14 Diğer Biyografik Eserler: Hattat Tezkireleri, Mecelletünnisab vd.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Banarlı, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971
Bursalı Mehmet Tahir, Osmanlı Müellifleri, Bizim Büro Yayınları
Büyük Türk Klasikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul.
E.J.W. Gibb, Osmanlı Şiiri Tarihi, C. I-II, Ankara 2000;
Genç, İlhan, Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Giriş ve Klasik Dönem, İzmir
İbnülemin Mahmut Kemal İnal, Son Asır Türk Şairleri
İslam Ansiklopedisi, TDV, MEB
Kocatürk, V. Mahir, Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 1964
Kortantamer, Tunca, Eski Türk Edebiyatı- Makaleler, Ankara 1993;
Ayrıca genel ve mesleğe dönük bütün ansiklopediler, değişik yazarlarca yazılmış bütün edebiyat tarihleri, değişik dönemlerin manzûm ve mensûr bütün eserleri, onlar etrafında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri, onlar hakkında yazılmış en son makaleler ve sunulan bildiriler ile diğer yayınlar, kütüphanelerde bulunan onlara ait orijinal veya kopya edilmiş eserlerden yararlanılabilecektir

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FCG * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda yarıyıl içi çalışmalar ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr.Üyesi Esra Beyhan
e.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 14 4 56
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555