DERS ADI

: Stüdyo Yazılımları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MTA 2057 Stüdyo Yazılımları I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ALP VAROL

Dersi Alan Birimler

Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Ses kayıt stüdyolarında ve home stüdyolarda kullanılan başta Protools olmak üzere diğer yazılımların, bu yazılımlara ait kısayolların ve ipuçlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgisayar ortamında, ses verisi üzerinde temel editing ve analizleri gerçekleştirebilmesi,
2   Endüstri standardı yazılımlar haricinde piyasada karşılaşabileceği diğer yazılımları da verimli bir şekilde kullanabilecek becerileri geliştirebilmesi,
3   Yazılımlara ait kısayolları ve yazılımları diğerlerinden farklı kılan özellikleri kullanabilmesi,
4   Yazılımların birbirinden farklı olan özelliklerini göz önünde bulundurarak aynı işlemleri farklı yazılımlarda yapabilecek ilişkileri kurabilmesi,
5   Yazılımları, sektörde beklenen hızda kullanabilecek becerileri oluşturabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı, kaynaklar, işleme yöntemi
2 Protools yazılımı tarihçesi
3 Proje oluşturma ve ayarlar
4 Playback engine, Session setup
5 Pencereler ve kanal tipleri
6 MIDI Track, Master, VCA, Folder Track, Edit modları
7 Edit mode uygulamaları: Slip, Grid, Shuffle, Spot; Metronom, Conductor, Tools; İlk proje yaratma
8 Temel Mix session mantığı, Insert, Send, Aux bus
9 Mix session ödevlerinin değerlendirilmesi
10 Playlist, Insert/Send kısayolları
11 Dönem içi mini proje uygulaması
12 Workflow hızlandırma ve ipuçları
13 Dönem tekrarı ve referans mix dinletisi
14 Final proje (kayıt + edit + mix)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğrenim Yöntemleri

Resmi kaynakların incelenmesi: Avid tarafından yayınlanan Pro Tools kullanıcı kılavuzları ve çevrim içi yardım dokümanlarının düzenli olarak okunması.

Görsel-işitsel eğitim materyalleri: YouTube, LinkedIn Learning, Groove3, PureMix gibi eğitim platformlarında yer alan Pro Tools ders videolarının takip edilmesi.

Uygulamalı pratik: Yazılım üzerinde bireysel projeler açarak kayıt, düzenleme, miks ve çıktı alma (bounce) süreçlerinin adım adım uygulanması.

Kısayol çalışmaları: Pro Tools kısayollarının listeler veya interaktif kartlar yardımıyla düzenli olarak tekrar edilmesi.

Kendi projelerini değerlendirme: Öğrencinin kendi kayıt ve miks çalışmalarını dinleyerek teknik açıdan güçlü ve zayıf yönlerini tespit etmesi.

Topluluk etkileşimi: Avid Pro Audio Community ve Gearspace gibi forumlarda kullanıcı deneyimlerinden yararlanmak.

2. Öğretim Yöntemleri

Adım adım uygulamalı anlatım: Temel sinyal akışından başlayarak kayıt, düzenleme ve miks işlemlerinin canlı olarak gösterilmesi.

Proje tabanlı uygulama: Öğrencilere bir müzik parçası üzerinden baştan sona kayıt ve miks görevleri verilmesi.

Kısayol odaklı bölümler: Her dersin belirli bir bölümünde ilgili işlem grubuna ait kısayolların öğretilmesi.

Ekran paylaşımı ile canlı gösterim: Online derslerde yazılım ekranının paylaşılması ve işlemlerin eş zamanlı uygulanması.

Ödev ve geri bildirim: Öğrencilerin hazırladığı Pro Tools projelerinin teknik ve sanatsal açıdan değerlendirilmesi.

Karşılaştırmalı dinleme: Profesyonel miks örnekleri ile öğrenci çalışmalarının teknik açıdan karşılaştırılması.

Senaryo tabanlı uygulamalar: Gerçek stüdyo koşullarını simüle eden kayıt ve miks senaryoları üzerinden pratik yapılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FIN FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FIN * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmeler için istenen dosya formatları öğretici tarafından belirlenen formatlara uymak zorundadır. Aksi halde değerlendirilmeyecektir.

Değerlendirme Kriteri

1 vize sınavı yazılı, uygulamalı ya da her ikisi de olabilir. Dönem sonu notunun %40'lık bölümünü oluşturur.
2 Final sınavı yazılı, uygulamalı ya da her ikisi de olabilir. Dönem sonu notunun %60'lık bölümünü oluşturur.
2 Sunumda kullanılan dokümanlar final ödevi olarak teslim edilemez. Final ödevinin sunumda anlatılanları da içeren daha kapsamlı ve düzenli bir ödev olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Ödevlerin ödev yazım ve imla kurallarına uygunluğu değerlendirme üzerinde doğrudan etkilidir.
2 Her türlü intihal girişimi disiplin suçu olarak kabul edilir ve intihal yapılarak hazırlanan ödevler değerlendirilmez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kuruçeşme, DEÜ TINAZTEPE, Doğuş Cd. No:209 35390, Buca/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00- 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11351551311311
ÖK.21351551311311
ÖK.313515513
ÖK.415515513
ÖK.515155513