DERS ADI

: Çokseslendirme Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSM 6048 Çokseslendirme Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN UÇAL CANAKAY

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey çokseslendirme tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak kavramaları; bu teknikleri analiz etme ve yaratıcı besteleme süreçlerinde etkili bir biçimde kullanabilme yeterliklerini geliştirmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı dönemlere ait çokseslendirme yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak analiz edebilme.
2   Eserler üzerinde çoksesli yapıları çözümleyebilme.
3   Farklı bestecilerin eserlerinde kullanılan çokseslilik anlayışlarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
4   Çokseslendirme tekniklerini kullanarak özgün müzik kompozisyonları oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çokseslendirme tekniklerinin tarihsel gelişimi ve temel kavramlara giriş.
2 Barok dönemi teknikleri, kontrapuntal yapılar üzerine analiz çalışmaları.
3 Barok dönemi teknikleri, kontrapuntal yapılar üzerine analiz çalışmaları.
4 Klasik dönemde çokseslilik
5 Klasik dönemde çokseslilik üzerine analiz çalışmaları
6 Romantik dönem teknikleri
7 Romantik dönem teknikleri, genişletilmiş armoni uygulamalarının analizi.
8 Ara Sınav
9 20. yüzyılda çokseslilik
10 Çağdaş kompozisyon tekniklerinin incelenmesi.
11 Öğrencilerin kendi çoksesli eserlerini oluşturma süreçlerine yönelik çalışmalar.
12 Öğrencilerin kendi çoksesli eserlerini oluşturma süreçlerine yönelik çalışmalar.
13 Seçilmiş eserler üzerinden analiz çalışmaları.
14 Öğrenci sunumları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clough & Conley. Basic Harmonic Progressions, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1984
Korsakov, N. R. Kuramsal ve Uygulamalı Armoni, Çev. Ataman, A. M., Levent Müzik Evi, İzmir, 1996
Benjamin, T., Horvit, M. ve Nelson, R. Techniques and Materials of Tonal Music, Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
Gren, D.M. Form in Tonal Music, Holt, Rinehart and Winston, Inc. New York, 1979
Bora, Uzay. Müzikte Form, Prizma Matbaacılık Ltd. Şti., İzmir, 2004
Cangal, Nurhan. Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2005
Özdemir, Memduh. Armoni, Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir, 2001
Kennan, Kent.Tonal Counterpoint, Prentice-Hall, Inc., New Jersey, 1999
Adler, Samuel. Workbook for The Study of Orchestration-Second Edition, W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1989
Ders notları
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal anlatım ve tartışmalar, Partisyon incelemeleri, Besteleme çalışmaları, Bireysel proje ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FINS FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.20 + ASG * 0.20 + FINS * 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.20 + ASG * 0.20 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tüm öğrencilerden derse düzenli katılım göstermeleri, bireysel çalışmalarda akademik dürüstlüğe ve etik ilkelere tam uyum göstermeleri beklenmektedir.
Ödev, proje ve besteleme çalışmalarının belirtilen süreler içinde teslim edilmesi zorunludur.
Ders kapsamında yapılacak sunumlar ve kompozisyon çalışmaları öğrenciye ait özgün çalışmalar olmalıdır.
Ders içi tartışmalarda saygılı, iletişim ve yapıcı eleştiri ortamı esas alınır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.canakay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 13 7 91
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555