DERS ADI

: Tarih Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6026 Tarih Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarih eğitimi alanında dünyada ve Türkiye de ortaya çıkan güncel yaklaşımları analiz ederek, öğrencilere bu yaklaşımları değerlendirme, karşılaştırma ve kendi öğretim uygulamalarına entegre etme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Tarih eğitimindeki güncel eğilimleri tanımlar
2   2. Farklı kuramsal ve pedagojik yaklaşımları analiz eder
3   3. Güncel yaklaşımların uygulamadaki etkilerini değerlendirir
4   4. Eğitim politikalarının tarih öğretimine etkisini tartışır
5   5. Kendi tarih öğretimi yaklaşımını geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Eğitiminde Güncel Eğilimlere Giriş
2 Yapılandırmacılık ve Tarih Öğretimi
3 Tarihsel Düşünme Becerileri ve Uygulamaları
4 Disiplinlerarası Yaklaşımlar
5 Eleştirel Düşünme ve Tarih Öğretimi
6 Çokkültürlülük ve Tarih Eğitimi
7 Ara Sınav
8 Dijital Hikâye Anlatımı ve Teknoloji Entegrasyonu
9 Tarih Öğretiminde Oyunlaştırma ve Simülasyonlar
10 Tarihsel Empati ve Zihin Kuramı
11 Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yöntemler
12 Tarihsel Kaynaklarla Çalışma: Belge Tabanlı Öğretim
13 Sosyal Adalet, Bellek Politikaları ve Tarih Eğitimi
14 21. Yüzyıl Becerileri ve Tarih Eğitimi
15 Öğrenci Sunumları: Güncel Bir Yaklaşımın Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özbaran, S. (1995). Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları
Safran, M. (Ed.). (2010). Tarih Öğretimi. Pegem Akademi.
KAYMAKCI, S. (2017). Türkiye de tarih öğretiminin yönelimi üzerine bir değerlendirme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2153-2172.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555