DERS ADI

: Orta Öğretim Tarih Eğitiminde Selçuklu Öncesi Türkler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6022 Orta Öğretim Tarih Eğitiminde Selçuklu Öncesi Türkler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERHAN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Selçuklu öncesi Türk tarihini konu alan ortaöğretim tarih öğretiminde karşılaşılan içerik, pedagojik yöntem ve tarihsel temsil sorunlarını analiz etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Selçuklu öncesi Türk tarihine dair temel kavramları tanımlar
2   2. Bu döneme ait tarihsel süreçleri ve önemli figürleri analiz eder
3   3. Ortaöğretim düzeyinde kullanılan öğretim materyallerini değerlendirir
4   4. Tarih öğretiminde etkili yöntem ve teknikleri uygular
5   5. Bu döneme ilişkin tarihî anlatılarda görülen sorunları eleştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Selçuklu öncesi Türk tarihi öğretimine giriş
2 Ortaöğretim tarih programında "İlk Türk Devletleri" ünitesine genel bakış
3 İskitler ve Büyük Hun Devleti: MEB kitabı anlatımı ve alternatif bakış açıları
4 Göktürk Devleti: Yazılı belgeler ve öğretim etkinlikleri
5 Uygurlar: Kültürel yaşam, din ve eğitim uygulamaları
6 Avrupa Hunları ve Avarlar: Avrupa tarihindeki etkileri
7 Ara Sınav
8 Ortaöğretim tarih programlarında Selçuklu öncesi Türkler
9 Ders kitaplarında tarihsel temsil ve önyargılar
10 Etkili tarih öğretimi için yöntem ve teknikler
11 Kavram öğretimi ve zaman-mekân kavramlarının kazandırılması
12 Görsel ve yazılı kaynaklarla tarih öğretimi
13 Tarihî hikâyeler, destanlar ve öğretimde kullanımı
14 Uygulamalı ders tasarımları ve sunumlar
15 Genel değerlendirme ve öğrenci geribildirimi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kafesoğlu, İ. (2008). Türk Milli Kültürü. Ötüken Neşriyat.
Zeki Velidi Togan (2005). Umumi Türk Tarihine Giriş. Enderun Yayınları.
Ahmet Taşağıl (2011). Göktürkler. Bilge Kültür Sanat.
Afyoncu, E. (2020). Tarihin Pusulası: Ortaöğretimde Tarih Öğretimi. Yeditepe Yayınları.
MEB (2023). Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programı ve Kitapları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555