DERS ADI

: Tarih Eğitiminde Nitel Araştırmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 6018 Tarih Eğitiminde Nitel Araştırmalar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarih eğitimi alanında nitel araştırma yöntemlerini öğretmek, öğrencilerin bu yöntemleri kullanarak akademik araştırmalar yapma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Ayrıca nitel veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinin tarihsel öğrenme bağlamında nasıl uygulanabileceğini tartışmak hedeflenmektedir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Nitel araştırmanın temel ilkelerini açıklar
2   2. Tarih eğitimi bağlamında uygun nitel yöntemleri seçer ve kullanır
3   3. Nitel veri toplama tekniklerini uygular
4   4. Toplanan verileri analiz eder ve rapor haline getirir
5   5. Etik ilkeler doğrultusunda nitel araştırma yürütür

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nitel Araştırmaya Giriş ve Temel Kavramlar
2 Tarih Eğitiminde Araştırma Yöntemleri: Genel Bir Bakış
3 Nitel Araştırmalarda Desenler ve Yöntemsel Yaklaşımlar
4 Görüşme Yöntemi ve Uygulama İlkeleri
5 Odak Grup Görüşmeleri ve Tarih Eğitimi Örnekleri
6 Gözlem Yöntemi: Doğrudan ve Katılımcı Gözlem
7 Ara Sınav
8 Belge Analizi ve Tarihsel Belgelerin Kullanımı
9 Nitel Veri Analizi: Kodlama ve Tema Oluşturma
10 Tarihsel Öğrenmenin Nitel Değerlendirmesi
11 Araştırma Etik Kuralları ve Güvenirlik
12 Nitel Bir Çalışma Tasarımı Hazırlama
13 Veri Toplama Uygulamaları: Uygulamalı Çalışma
14 Veri Analizi Uygulaması ve Rapor Yazımı
15 Öğrenci Sunumları ve Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2022). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Saban, A. & Ersoy, A. (2021). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Anı Yayıncılık.
Yüksel, S. (2004). Eğitimde Nitel Araştırma: Desen, Uygulama, Örnek Olaylar. Anı Yayıncılık.
Küçükahmet, L. (Ed.). (2000). Eğitimde Araştırma Teknikleri. Nobel Yayın Dağıtım.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555