DERS ADI

: PAZARLAMADA ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PAZ 4234 PAZARLAMADA ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Pazarlama

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama (İÖ)
Pazarlama

Dersin Amacı

Etik değerlere ve sosyal sorumluluk ilkesine hizmet eden bir pazarlama anlayışı ve uygulamalarına değerlendirme yetkinliği kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ahlak, etik ve sosyal sorumluluk kavramlarını bütünsel bakış açısıyla tanımlayabilme ve açıklayabilme
2   Kurumsal sosyal sorumluluk alanlarını ve uygulamalarını pazarlama perspektifinden değerlendirip örneklerle ilişkilendirebilme
3   Pazarlama etiği ve mesleki etik kodları öğrenerek pazarlama karar ve uygulamalarına yansıtabilme
4   Pazarlama karması bileşenlerini etiksel boyutlarıyla analiz edip güncel örneklerle açıklayabilme
5   Dijital pazarlama faaliyetlerini etik açıdan değerlendirerek eleştirel bir bakış açısı geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etik, ahlak ve sosyal sorumluluk kavramları
2 Evrensel etik ilkeler ve işletmelerde etik dışı uygulamalar ve nedenleri
3 Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik
4 Kurumsal sosyal sorumluluk alanları ve örnek uygulamalar
5 Pazarlama etiği ve mesleki etik kodlar
6 Ürünle ilgili etiksel karar alanları
7 Tartışmalı ürün grupları açısından etik
8 Ara sınav
9 Fiyatla ilgili etiksel karar alanları: Rekabeti engelleyici fiyatlandırma yöntemleri
10 Fiyatla ilgili etiksel karar alanları: Tüketicileri yanıltan ve doğrudan zarar veren fiyatlandırma yöntemleri
11 Tedarik zincirinde etiksel boyutlar-sosyal sorumlu satın alma, çevreci faaliyetler ve yeşil tedarik zinciri yönetimi, tersine lojistik, sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi, gri piyasalar, çocuk işçi çalıştırma
12 Tedarik zinciri aşamalarının etik açıdan incelenmesi
13 Tutundurmada etiksel karar alanları-Reklam ve satış geliştirme
14 Kişisel Satışta etik
15 Dijital pazarlamada etik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
Canan Ay, Burak Kartal, Sinan Nardalı,2010, Pazarlamada Etik Yaklaşımlar, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar:
Ömer Torlak,2001, Pazarlama Ahlakı sosyal Sorumluluklar Ekseninde Pazarlama Kararları ve Tüketici Davranışlarının Analizi, Beta Basım, İstanbul.
Alptekin Sökmen, Serdar Tarakçıoğlu, 2011, Mesleki Etik, Detay Yayıncılık, Ankara.
Emre Yıldırım, Kazım Mert, 2020, Etik Pazarlama Yolunda Neyi Nasıl Yapma(ma)lı , Gazi Kitabevi, Ankara.
Emre Yıldırım,2020, Etik Pazarlama Dijital Çağın Getirdikleri, Gazi Kitabevi, Ankara.
Tuğçe Gürel Boran, 2022, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Beta Basım, İstanbul.
Diğer ders materyalleri:
Yaşanmış tüketici sorunları ve örnekleri


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders anlatımı
2.Örnek olayların tartışılması


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FN Final
3 FCG FINAL COURSE GRADE VZ*0.40 + FN* 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Beş öğrenme çıktısı etik ve sosyal sorumluluk konularındaki bilgi ve farkındalık düzeylerine dayalı yapılan ara sınav ve dönem sonu sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: berrin.onaran@deu.edu.tr
Telefon: 0 232 3012550

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:14.00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511