DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PAZ 4221 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Pazarlama

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama
Pazarlama (İÖ)

Dersin Amacı

Dersin amacı, hizmet sektörüne bir bakış açısı geliştirmek ve soyut nitelikte olan hizmetlerin pazarlamasına yol gösterici bilgi, fikir ve örneklerle alana yönelik konulara hakim olmak ve bu konularda stratejik düşünebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmetlerin temel özelliklerini ve ayırt edici yönlerini kavrayabilme
2   Hizmet pazarlaması politikalarını tanımlayabilme ve örneklerle açıklayabilme
3   Sektörel hizmet pazarlaması uygulamalarını karşılaştırarak yorum yapabilme
4   Hizmet pazarlaması uygulamalarını 7P pazarlama karması açısından karşılaştırabilme
5   Hizmet pazarlama karması stratejilerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hizmet sektörünün gelişimi ve önemi
2 Hizmet kavramı, özellikleri ve sınıflandırılması
3 Hizmet pazarlaması ve genişletilmiş hizmet pazarlama karması
4 Hizmet pazarlamasında pazar bölümleme, hedef pazar ve konumlandırma
5 Bir ürün olarak hizmet, yeni hizmet geliştirme stratejileri
6 Hizmetlerde fiyatlandırma ve fiyatlandırma politikaları
7 Hizmetlerde dağıtım ve hizmet-tüketici temas noktaları, dağıtım türleri
8 Ara sınav
9 Hizmetlerde pazarlama iletişimi
10 Hizmetlerde insan(katılımcılar)
11 Hizmetlerde süreç
12 Hizmetlerde fiziksel kanıtlar
13 Hizmetlerde arz yönetimi
14 Hizmetlerde talep yönetimi
15 Hizmet kalitesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
(Ed.) Prof.Dr. Berrin ONARAN, Yrd.Doç.Dr. Alparslan ÖZMEN, (2017), Hizmet Pazarlaması, Efil Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar:
Erdoğan Koç(2021) Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Global ve Yerel yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Sevgi Ayşe Öztürk, (2013), Hizmet Pazarlaması, Ekin Yayıncılık, Bursa.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Örneklendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FN Final
3 FCG FINAL COURSE GRADE VZ*0.40 + FN* 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Beş öğrenme çıktısı, hizmet pazarlamasına özgü temel kavramları anlama, 7P bileşenlerini kullanarak analiz yapabilme ve sektörel örneklerle strateji geliştirme becerileri açısından ara sınav ve dönem sonu sınavları ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: berrin.onaran@deu.edu.tr
Telefon: 0.232.3012550

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14:00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 67

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.2111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.5111