DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PAZ 4207 TÜKETİCİ DAVRANIŞI ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Pazarlama

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Turizm ve Otel İşletmeciliği
Pazarlama (İÖ)
Pazarlama
Turizm ve Otel İşletmeciliği (İÖ)

Dersin Amacı

Tüketicilerin satın alma sürecindeki davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri tanıyarak farklı satın alma karar ve davranışlara uygun pazarlama stratejileri geliştirebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketim olgusunu farklı tüketim amaçlarıyla ilişkilendirebilme
2   Tüketim sürecinin öncesinde ve sonrasında ortaya çıkan tüketici davranışlarını nedenleriyle açıklayabilme
3   Tüketici davranışlarını etkileyen içsel ve dışsal faktörleri örneklerle açıklayabilme
4   Tüketici davranışlarını açıklayan modelleri analiz edebilme
5   Tüketici satın alma karar sürecinin aşamalarını stratejik açıdan değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketim olgusu, İhtiyaçlar ve İstekler, Ürünlere yüklenen anlamlar
2 Tüketici davranışı nedir neden önemlidir, diğer bilim dalları ile olan ilişkisi
3 Tüketici davranışlarında klasik ve modern davranış modelleri
4 Tüketici davranışında algılama
5 Tüketici davranışında öğrenme
6 Tüketici davranışında motivasyon
7 Tüketici davranışında tutum
8 Ara sınav
9 Tüketici davranışında benlik ve kişilik
10 Tüketici davranışında değerler ve yaşam biçimleri
11 Tüketici davranışında referans grupları
12 Tüketici davranışında kültür
13 Tüketici davranışında aile ve cinsiyet
14 Tüketici satın alma karar tipleri
15 Tüketici satın alma karar süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları, Ankara, 2019.
Yardımcı kaynaklar:
Rıdvan Karalar, Çağdaş Tüketici Davranışı, Meta Basım, İzmir, 2009.
Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışı, 2. Basım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2011.
A.Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta Yayınları, İstanbul, 2017.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Somut örneklendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FN Final
3 FCG FINAL COURSE GRADE VZ*0.40 + FN* 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüketici davranışıyla ilgili temel kavramları, faktörleri ve modelleri anlayıp açıklayarak, bunları pazarlama stratejilerine uygulayabilme becerisi kazanılıp kazanılmadığına yönelik 5 öğrenme çıktısı ara sınav ve final sınavları ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta:berrin.onaran@deu.edu.tr
Telefon: 0 232 3012550

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme günü: Pazartesi: 14.00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.21111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.51111