DERS ADI

: Türkçe Öğretiminde Edebi Metinlerden Yararlanma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5069 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinlerden Yararlanma ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MEHMET AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk Edebiyatı Tarihinin kendine özgü kaynaklarını öğretmek ve bunlardan yararlanma beceri ve kabiliyetini geliştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Türk Edebiyatı kaynaklarını tanır
2   Eski Türk edebiyatı kaynakları aracılığıyla Türkçenin tarihi gelişimini inceler
3   Türkçenin geçmişi ve zenginliği hakkında bilgi sahibidir
4   Bilimsel araştırma yöntemleri ile eski metinleri inceler
5   Edebiyat tarihinin malzemelerini tanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih ve Edebiyat Tarihi İlişkisi
2 Edebiyat Tarihinin Malzemeleri
3 Edebiyat Tarihinin İlk Malzemeleri Şuara Tezkirelei ,Ali Şir Nevai, Mecalisü n-Nefais
4 Anadoluda Biyografik Künye Yazıcılığı
5 Sehi Beg , Heşt Behişt
6 Edebi Eserler
7 Şiir Mecmuaları
8 genel tekrar ve değerlendirme
9 Ansiklopedik Eserler
10 Edebiyat Tarihi ile İlgili Eserler
11 Sözlükler ve çeşitleri
12 Antoloji ve Kataloglar
13 Edebiyat Bilgi ve Teorisiyle İlgili eserler
14 Mensur Eserler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İlhan Genç, Eski Türk Edebiyat tarihi, İzmir, 2005.
2. Agah Sırrı Levent, Türk Edebiyat Tarihi, Ankara, 1988.
3. Fuat Köprülü Türk edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1981.
4. Eski Türk edebiyatı, Mustafa İsen, Ankara, 2006
5. Nihad Sami BANARLI, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1971.
6. Büyük Türk Klasikleri, C 1/2/3, İstanbul, 1985.
7. Vasfi Mahir KOCATÜRK, Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 1970.
8. Cemal KURNAZ, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 2003.
9. Ömer İNCE, İlm-i İnşa ve salim tezkiresi Bağlamında Ali üslup çözümlemeleri, 1-3 Temmuz Klasik Türk Edebiyatı Sempozyumu, Akdeniz- Erciyes Üniversitesi- Antalya
10. Şuara Tezkireleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, işbirlikli çalışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 ASG ASSIGNMENT
3 FCG FINAL COURSE GRADE
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.30 +ASG* 0.10 + FCG* 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.30 + ASG * 0.10 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınav, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders öncesi ve sonrası 20'şer dakika

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Proje Hazırlama 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 2 20 40
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555