Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ YUSUF ERKUŞ |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, matematik öğretimiyle ilgili kanıta dayalı araştırmaları inceleyerek, etkili öğretim stratejileri hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirmektir. Öğrenciler, eğitimde yaygın mitleri, bilişsel yük teorisi, pedagojik söylem hareketleri ve diğer öğretim stratejilerini değerlendirerek, bilimsel kanıtlarla desteklenen öğretim uygulamalarını belirleyebileceklerdir. Ayrıca, video analizleri ve mikro öğretim uygulamaları aracılığıyla teorik bilgilerini sınıf içi pratiğe dönüştürmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sweller J, Ayres P, Kalyuga S,. Cognitive load theory. New York: Springer; 2011 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Video Analizi, olgu sunumu, grup çalışması ve tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders, öğrencilerin kanıta dayalı öğretim yaklaşımlarını anlamalarını, eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini ve öğrendiklerini uygulamalı olarak deneyimlemelerini amaçlamaktadır. Dersin verimli ve etkili bir şekilde yürütülebilmesi için aşağıdaki kurallar ve politikalar belirlenmiştir: |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yusuf.erkus@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı, 13:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|