DERS ADI

: Yabancı Dil olarak Almanca Öğretiminde Yan Bilim Dalları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDA 5025 Yabancı Dil olarak Almanca Öğretiminde Yan Bilim Dalları SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Almanca öğretmen eğitimi için en önemli referans bilimlerini adlandırmak ve bunların teori ve uygulama ile ilgisini açıklamaktır. Buna ek olarak, dilbilim, pedagoji, psikodilbilim, sosyodilbilim ve kültürlerarası iletişimden temel terimler ve kavramlar, disiplinlerarası bir bakış açısıyla yabancı dil öğretimine uygulanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Almanca öğretmen eğitimindeki en önemli referans bilimleri sayabilir ve bunların önemini açıklayabilir.
2   Dilbilim ve dil didaktiğinin temel kavramlarını ve merkezi teorilerini tanımlayabilir ve bunları öğretim durumlarına uygulayabilir.
3   Çeşitli birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklayabilir ve bunların dil öğrenme süreçleri için önemini değerlendirebilir.
4   Dil öğretiminin sosyodilbilimsel ve kültürlerarası yönlerini analiz edebilir ve bunları ders planlamasına entegre edebilir.
5   Disiplinler arası bilgiyi eleştirel olarak değerlendirebilir ve dil öğretimini planlamak, uygulamak ve yansıtmak için kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı/sunumu ve haftalık konuların tanıtlması Medya okuryazarlık ve yabancı dil olarak Almanca I
2 Yandal olarak Pedagoji I Medya okuryazarlık ve yabancı dil olarak Almanca II
3 Yandal olarak Pedagoji II Edebiyat çalışmaları ve yabancı dil olarak Almanca
4 Yandal olarak Psikoloji I Kültürlerarası çalışmalar ve yabancı dil olarak Almanca
5 Yandal olarak Psikoloji I Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Nörobilim ve yabancı dil eğitimi I
7 Nörobilim ve yabancı dil eğitimi II
8 Ara Sınav
9 Dilbilim ve yabancı dil olarak Almanca I
10 Dilbilim ve yabancı dil olarak Almanca II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Digeser, Andreas: Fremdsprachendidaktik und ihre Bezugswissenschaften. Einfuehrung, Darstellung, Kritik; Unterrichtsmodelle.

-Bausch, Karl-Richard; Christ, Herbert; Krumm, Hans-Jürgen; Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4., vollständig überarbeitete Auflage. München: Fink, 2003 /=HB). (oder spätere Auflagen)

-Storch, Günther: Deutsch als Fremdsprache.: eine Didaktik. München: Fink, 1999 (oder spätere Auflagen)

-Heyd, Gertraude: Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF) ein Arbeitsbuch. Tübingen: Narr, 1997 (oder spätere Auflagen)

-Huneke H.W/ Steinig, W.: Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin: Erich Schmidt, 1997. (oder spätere Auflagen)

-Sorger, Brigitte: Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache - Jahrgang 3 Nummer 2 2010- Deutsch als Fremdsprache Definition und Abgrenzung eines wissenschaftlichen Faches

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, sunum, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FCG * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Asgari Not: Dersi başarıyla tamamlayabilmek için belirli bir asgari not (60% / DD) gereklidir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Belirli sayıda ders saatine veya oturumuna katılım zorunludur.
Sınavlar ve Testler: Kurs süresince yapılan sınav, test veya yazılı yoklamalardan belirli bir puan veya not alınması gerekir.
Ödevler veya Projeler: Kursta ele alınan konuları derinleştirmek amacıyla belirli yazılı ödevlerin veya projelerin teslim edilmesi gerekir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Kitap Okuma 16 6 96
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 214

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555