DERS ADI

: Eski Türk Edebiyatının Kaynakları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5039 Eski Türk Edebiyatının Kaynakları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA BEYHAN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk Edebiyatının oluşumunda etkili olan düşünce yapılarını ve kaynaklarını öğrenmek ve bu kaynakları orijinal metinlerinden okuma ve anlamayı sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klasik Türk edebiyatını hazırlayan ortamı ve düşünce yapısını kavrayabilme
2   Tasavvuf düşüncesinin edebiyattaki yansımalarını kavrayabilme
3   Tasavvuf-edebiyat ilişkisini yüzyıllara göre değerlendirebilme
4   Klasik Türk edebiyatı kaynaklarının Türk edebiyatı tarihindeki yerini, önemini ve değerini kavrayabilme
5   Türk edebiyatının teşekkülünde belirgin etkisi olan fikri akımların önemini ve kültürümüzdeki yerini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasavvuf, tanımı, önemi, konusu
2 İlk mutasavvıflar
3 Şarkiyatçıların gözüyle tasavvuf
4 Türklerde tasavvuf
5 Türk İslam Edebiyatında Tasavvuf
6 Türk İslam Edebiyatında Tasavvufi Metinler
7 Türk İslam Edebiyatında Tasavvufi Metinler
8 Ara sınav
9 Tasavvuf ve Şiir
10 Mevlana Celaleddin-i Rumi
11 Âşık Paşa ve tasavvuf
12 Yunus Emre'de tasavvuf
13 Nesimî'de tasavvuf
14 Fuzulî'de tasavvuf
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Banarlı, Nihat Sami; Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1971
Büyük Türk Klasikleri, Ötüken Yayınları, İstanbul.
Corbin, Henry, İslam Felsefesi,
E.J.W. Gibb, Osmanlı Şiiri Tarihi, C. I-II, Ankara 2000;
Genç, İlhan, Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Giriş ve Klasik Dönem, İzmir
İslam Ansiklopedisi, TDV, MEB
Kara, Mustafa, Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi
Kocatürk, V. Mahir, Büyük Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara 1964
Köprülü Fuat, Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara, 1980;
Levend, Agâh Sırrı, Türk Edebiyatı Tarihi-1. Giriş, Ankara 1988;

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTEG MIDTERM GRADE
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FCG * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. üyesi Esra Beyhan
e.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.4555555555555
ÖK.5555555555555