DERS ADI

: Dünya'da ve Türkiye'de Devrim Tarihi Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5033 Dünya'da ve Türkiye'de Devrim Tarihi Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türk Devrim Tarihi nin öğretiminde kullanılan yaklaşımları pedagojik, tarihsel ve ideolojik bağlamda değerlendirmek, öğretim programları, ders kitapları ve yöntemler üzerinden öğretim süreçlerini analiz etmek, eleştirel ve çok boyutlu bir tarih öğretimi anlayışı geliştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türk Devrim Tarihi nin öğretim süreçlerini tarihsel gelişim bağlamında analiz eder
2   2. Türk Devrimi nin farklı boyutlarını yansıtan öğretim materyalleri geliştirir
3   3. Devrim Tarihi öğretiminde ulusal ve evrensel bağlamları ilişkilendirir
4   4. Ders kitaplarındaki devrim anlatılarını eleştirel biçimde değerlendirir
5   5. Atatürk İnkılapları nı öğretmede tarihsel empati ve çok yönlü düşünmeyi destekleyen stratejiler uygular

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Devrim Tarihi Öğretimine Giriş: Kavramlar, Yaklaşımlar
2 Osmanlı Modernleşmesi ve 19. Yüzyılda Reform Hareketlerinin Öğretimi
3 I. Dünya Savaşı ve Mondros tan Kurtuluşa Giden Sürecin Öğretimi
4 Millî Mücadele Dönemi'nin Öğretimi: Direniş ve Örgütlenme
5 Saltanatın Kaldırılması ve Cumhuriyetin İlanı Sürecinin Öğretimi
6 Atatürk Devrimlerinin Öğretiminde Tematik Yaklaşımlar
7 Ara Sınav
8 Harf ve Eğitim Devrimlerinin Öğretimi
9 Hukuk, Kadın ve Kılık Kıyafet Devrimlerinin Öğretimi
10 Ekonomik Devrimler ve Devletçilik İlkesi'nin Öğretimi
11 Devrim Tarihi Öğretiminde Ders Kitaplarının Analizi
12 Tarihsel Empati ve Eleştirel Yaklaşımla Türk Devrimi nin Öğretimi
13 Devrim Tarihi Öğretiminde Karşılaştırmalı Perspektifler: Türkiye ve Diğer Ülkeler
14 Türk Devrimi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Dijital Uygulamalar
15 Öğrenci Sunumları ve Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akşin, S. (2012). Jön Türkler ve İttihat ve Terakki. İmge Kitabevi.
Zürcher, E. J. (2020). Modernleşen Türkiye'nin Tarihi. İletişim Yayınları.
Akyüz, Y. (2021). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Ata, B. (2019). Tarih Öğretiminde Alternatif Yaklaşımlar. Pegem Akademi.
Aydın, S. & Demircioğlu, İ. H. (2020). Cumhuriyet Tarihi Öğretiminde Güncel Tartışmalar. Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555