DERS ADI

: Osmanlı'dan Günümüze Tarih Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5031 Osmanlı'dan Günümüze Tarih Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Osmanlı dan günümüze Türkiye de tarih öğretiminin gelişimini tarihsel, ideolojik ve pedagojik açıdan incelemektir. Öğrenciler, tarih eğitiminin geçirdiği dönüşümleri ve bu dönüşümlerin toplumsal, siyasal etkilerini analiz etme becerisi kazanacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde tarih öğretiminin amaçlarını karşılaştırır
2   2. Tarih öğretimiyle ideolojik yapı arasındaki ilişkiyi analiz eder
3   3. Program ve müfredat değişimlerini tarihsel bağlam içinde değerlendirir
4   4. Güncel tarih eğitimi tartışmalarını eleştirel bir bakışla yorumlar
5   5. Türkiye de tarih öğretiminin pedagojik temellerini kavrar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı da Tarih Öğretimine Giriş
2 Tanzimat Döneminde Tarih Eğitimi
3 II. Meşrutiyet Döneminde Tarih ve Yurttaşlık Eğitimi
4 Erken Cumhuriyet Döneminde Tarih Anlayışı ve TTK'nın Kuruluşu
5 1930'lar ve 1940'larda Tarih Ders Kitapları ve İdeolojik Yapı
6 1950 Sonrası Demokratikleşme Süreci ve Tarih Öğretimi
7 Ara Sınav
8 12 Eylül Sonrası Dönemde Tarih Eğitimi ve Milli Kimlik
9 1990'larda Kimlik, Tarih ve Hafıza Tartışmaları
10 2000'ler ve Müfredat Reformları
11 Tarih Öğretiminde Avrupa Birliği ve Küreselleşme Etkileri
12 Seçmeli Tarih Dersleri ve Alternatif Tarih Anlatıları
13 Tarih Eğitiminde Dijitalleşme ve Yeni Pedagojik Yaklaşımlar
14 Tarih Öğretiminde Eleştirel Düşünme ve Sorgulama Yöntemleri
15 Öğrenci Sunumları ve Güncel Tartışmalar
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkan, Mehmet Ö. (2011). II. Meşrutiyet te Resmi İdeoloji, Resmi Tarih ve Eğitim , Türkiye de Tarih Yazımı, (ed.) Vahdettin Engin, Ahmet Şimşek, İstanbul: Yeditepe Yayınları.
Berktay, Halil (1983). Cumhuriyet İdeolojisi ve Fuat Köprülü, İstanbul: Kaynak Yayınları.
Birinci Türk Tarih Kongresi. Konferanslar ve Münakaşalar, Maarif Vekaleti, İstanbul, 1932, s.V.
Copeaux, Etienne. (2000). Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Demircioğlu, I. H. (2008). Türkiye'de Tarih Eğitiminin Tarihi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, Sayı 12, sayfa. 431-450.
Ersanlı, Büşra. (2006). İktidar ve Tarih, İstanbul: İletişim Yayınları.
İşçimen, Sevcan. (2007). Türkiye Cumhuriyeti nde İlkokullarda Okutulan Tarih Ders Kitapları (1923 1931). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mersin: Mersin Üniversitesi.
Köken, Nevzat. (2002). Cumhuriyet Dönemi Tarih Anlayışları ve Tarih Eğitimi (1923-1960). (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FINS FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FINS * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavına Hazırlık 2 30 60
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155555555555
ÖK.255555555555
ÖK.355555555555
ÖK.455555555555
ÖK.555555555555