DERS ADI

: Kamu Politikası Analizi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5155 Kamu Politikası Analizi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ADİL ÇAMUR

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere kamu politikası süreçlerini, kamu politikası teorilerini ve politika analizinin yöntemlerini kapsamlı bir şekilde öğretmektir. Ders kapsamında, kamu politikalarının oluşturulma süreçleri, bu süreçlerde etkili olan aktörlerin politikalar üzerindeki etkileri örneklerle açıklanacaktır. Ayrıca, kamu politikalarının sonuçları ve mevcut politikaların nasıl analiz edilebileceğine dair derinlemesine bir bilgi sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamu politikası kavramlarını öğrenme
2   Kamu politikası teorileri hakkında bilgi sahibi olma
3   Kamu politikası analizi türlerini kavrama
4   Kamu politikası analiz yöntemlerini öğrenme
5   Türkiye de kamu politikalarını analizi edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Kamu Politikası Kavramı
2 2 Kamu Politikası Disiplini
3 3 Kamu Politikası Çevresi ve Aktörleri
4 4 Kamu Politikası Tipolojileri ve Alanları
5 5 Kamu Politikası Süreci I
6 6 Kamu Politikası Süreci II
7 7 Kamu Politikası Analizi
8 8 Kamu Politikası Analizi Türleri
9 9 Kamu Politikası Analizi Yöntemleri
10 10 Türkiye de Kamu Politikası Analizi Araştırmaları
11 11 Örnek Analiz I
12 12 Örnek Analiz II
13 13 Örnek Analiz III
14 14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anderson, J. E. (2014). Public Policymaking: An Introduction, 8th Edition, Cengage Learning, Stamford, Connecticut.
Birkland, T. A. (2005). An Introduction to the Policy Process: Theories, Concepts, and Models of Public Policy Making, 2nd Edition, M. E. Sharpe, New York.
Çamur, A. (2023). Türkiye de Engellilik Politikasının Analizi.
Dye, T. R. (2017). Understanding Public Policy (15th Edition). Boston: Pearson,
Hill, M. (2005). The Public Policy Process, 4th Edition, Pearson Education Limited, Harlow Essex.
Sabatier, P. A. (1999). The Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder, Colorado.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım. Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma ve aktivite

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FCG FINAL COURSE GRADE
3 FCGR FINAL COURSE GRADE MTE * 0.40 + FCG* 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.40 + RST* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.camur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1454545
ÖK.2454545
ÖK.3454545
ÖK.4454545
ÖK.5454545