DERS ADI

: İleri Moleküler Hücre Biyolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5090 İleri Moleküler Hücre Biyolojisi SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. PELİN BALÇIK ERÇİN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Doktora
Biyoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Moleküler Hücre Biyolojisi kapsamında ders içeriğinde belirtilen konularda seçilen ders kitapları ve güncel makalelerin teknik ve teorik analizlerine ağırlıklı yer verilen bu ders incelenen sorunlara metodolojik yaklaşım, çözüm üretme ve var olanı algılama yönünde gerekli olan donanımı sunmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genetik ve epigenetik kontrolün temel mekanizmalarını açıklar.
2   Hücre içi sinyal iletiminin moleküler kontrol mekanizmalarını tanımlar ve farklılıklarını ayırt eder.
3   Canlı ve hücre gelişimine ait genetik kontrol mekanizmalarını açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Genetik kontrol ve transkripsiyon düzeyinde ifade kontrolünün temelleri.
2 2. Hücre döngüsü, ve döngünün moleküler düzeyde kontrolü.
3 3. Küçük G-proteinler, ve bunları düzenleyen hücresel ve moleküler kontrol mekanizmaları.
4 4. Epigenetik kontrolün temelleri.
5 5. Sitokin sinyali ileti mekanizmaları.
6 6. miRNA'lar, ve gelişimde miRNA'ların rolü.
7 7. miRNA ve kanser
8 8. Vize
9 9. Kanserin moleküler mekanizmaları.
10 10. Büyüme faktörü sinyal yolakları ve kanser.
11 11. Hücre-hücre, ve hücre-ECM adezyonu
12 12. Telomer uzunluğu kontrol mekanizmaları.
13 13. Protein modifikasyonları ve hücresel yansımaları.
14 14. Kök hücre biyolojisi ve IPS hücre teknikleri.
15 15. Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Genes X. Lewin, B. 2010. Benjamin Cummings.
Molecular Biology of The Cell. Alberts, B., et al. 2012. Garland.
Signal Transduction and Human Disease. Finkel, T. and Gutkind, J.S. 2003.
John Wiley & Sons. Molecular Biology of Cancer. Pecorino, L. 2005. Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FIN FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE MARKMTE * 0.40 + MARKFIN * 0.60
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MARKMTE * 0.40 + MARKRST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pelin.balcikercin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 2 14 28
Final Sınavına Hazırlık 2 14 28
Sunum Hazırlama 12 3 36
Ödev Hazırlama 14 3 42
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 224

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1235234532325
ÖK.2453421245
ÖK.3523452325432