DERS ADI

: Doğrusal Olmayan Regresyon Teknikleri Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GPE 5031 Doğrusal Olmayan Regresyon Teknikleri Uygulamaları ZORUNLU 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN GÖKTÜRKLER

Dersi Alan Birimler

Jeofizik Mühendisliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Mühendislik problemlerinin çözümünde ters çözüm yöntemlerini uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Jeofizikte ters çözüm yönteminin amaç ve kapsamını tanımlayabilmek
2   Doğrusal olmayan problemleri ayırt edebilmek
3   Çeşitli ters çözüm teknikleri kullanılarak parametreleri saptayabilmek.
4   Parametre çözünürlülüğünü saptayabilmek
5   Tekil değer ayrışımı yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Düz ve ters çözüm problemlerinin tanımı
2 Doğrusal problem ve sınıflandırılması
3 Doğrusal problemlerin en küçük kareler çözümü
4 Ağırlıklı en küçük kareler
5 Genelleştirilmiş tersler
6 LU Ayrıştırması
7 Cholesky Ayrıştırması
8 Tekil Değer Ayrıştırması
9 QR Ayrıştırması
10 Doğrusal olmayan problemler ve doğrusallaştırma
11 Doğrusal olmayan problemlerin yinelemeli çözümü
12 En Dik İniş Yöntemi
13 Gauss-Newton Yöntemi
14 Levenberg-Marquardt Algoritması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Menke, William. Geophysical data analysis: discrete inverse theory. Rev. ed. International Geophysics Series, v. 45. San Diego: Academic Press, 1989.

Menke, William. Geophysical data analysis: discrete inverse theory. Matlab ed., 3rd ed. Waltham, MA: Academic Press, 2012.

Meju, Max A. Geophysical Data Analysis: Understanding Inverse Problem Theory and Practice. Course Notes Series, v. 6. Tulsa, OK: Society of Exploration Geophysicists, 1994.

Başokur, Ahmet T. Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Problemlerin Ters-Çözümü. Eğitim Yayınları 4. Ankara: TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası, 2003.

Başokur, Ahmet T. Türev Tabanlı Parametre Kestirim Yöntemleri. Eğitim Yayınları 22. Ankara: TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası, 2015.

Başokur, Ahmet T. Türev Tabanlı Parametre Kestirim Yöntemleri. Eğitim Yayınları 22. Ankara: TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası, 2021. (İkinci Basım)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, ödev, sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MARKMTE * 0.30 +MARKASG * 0.20 +MARKFIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MARKMTE * 0.30 + MARKASG * 0.20 + MARKRST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav: %30 ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ5
Ödevler: %20 ÖÇ3, ÖÇ4
Yarıyıl sonu sınavı: %50 ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeofizik Mühendisliği Bölümü Tınaztepe Kampüsü 35390 Buca-İZMİR
gokhan.gokturkler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Vize sınavına hazırlık 1 25 25
Final sınavına hazırlık 1 35 35
Ödev hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1445
ÖK.2455
ÖK.3555
ÖK.4443
ÖK.5544