Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. NESLİHAN DEMİREL |
Dersi Alan Birimler |
Veri Bilimi Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Denetimli istatistiksel öğrenme (Supervised statsitical learning -SSL) bir çıktı değişkeninin, bir veya birden çok girdi ile kestirimi veya tahminlenmesi için istatistiksel model kurulmasını içerir. SSL, regresyon ve sınıflama olarak kategorize edilebilir. Bu ders çoklu doğrusal regresyon modeli, lojistik regresyon modeli, doğrusal ve ikinci dereceden ayırma analizi, regresyon ve sınıflandırma ağaçları ve rassal orman gibi bir çok popüler regresyon ve sınıflandırma yöntemlerini kapsayacaktır. Öğrenciler bu yöntemlerin performanslarını nasıl değerlendireceklerini öğreneceklerdir. Yöntemleri uygulamak için R yazılımı kullanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, sınıf içi tartışma, ödevler |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödevler, sunum, rapor, sınav |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://www.fbe.deu.edu.tr adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Neslihan DEMİREL |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme talebiniz için e-posta gönderiniz. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|