Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR. MİNE İNANÇ |
Dersi Alan Birimler |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin geleneksel ve dijital medya araçlarını bilinçli, eleştirel ve etik bir bakış açısıyla kullanabilmelerini sağlamaktır. Bu derste, geleneksel medya araçlarının işleyişinden sosyal medya platformlarının dinamiklerine kadar, geniş bir yelpazede yer alan medya içeriklerinin nasıl üretildiği, dağıtıldığı ve tüketildiği incelenerek, öğrencilerin yazılı ve görsel medya içeriklerini çözümlemeye ve sorumlu medya tüketicisi ve üreticisi olmaya yönelik farkındalıklarını artırmaktır. Bu anlamda dijital platformlarda algoritmaların bireysel karar mekanizmalarını nasıl ve hangi yollarla yönlendirdiği medyanın mesaj ve etki teknikleri açısından incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Binark, Mutlu ve Bek Mine G. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar, İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Görsel ve yazılı materyal ile anlatım; grup tartışmaları ve interaktif sunumlarla aktif öğrenme biçimleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Öğr. Gör. Dr. Mine İNANÇ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Mesai saatleri içinde, randevu alınarak görüşülebilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|