DERS ADI

: Çocuk Döneminde Oyun

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2099 Çocuk Döneminde Oyun SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLÇİN ÖZALP GERÇEKER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Çocuklar için günlük oyun ve aktivite programlarını planlayıp geliştirebilecek bilgi ve yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Oyunu tanımlayabilme ve çocuk gelişimine etkilerini kavrayabilme
2   2. Çocukluk dönemlerine uygun oyun çeşitlerini sınıflandırabilme
3   3.Yaşa uygun oyuncak seçiminin öneminin farkında olabilme, oyuncak geliştirebilme
4   4. Oyunun sağlık alanındaki rolünü tanımlayabilme ve tartışabilme
5   5.Çocuğun dil gelişimi, fiziksel, psikososyal özelliklerinin farkında olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Derse katılım,sunum, tartışma, araştırma, soru- cevap
2 Oyun Kuramları Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
3 Oyun Tanımları, Oyun Oynama Hakkı Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
4 Oyunun Çocuk Gelişiminde Yeri Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
5 Çocukluk Dönemlerinde Oyun Çeşitleri Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
6 Çocuklarda Oyuncak Seçimi Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
7 Ara Sınav Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR
8 Töropatik Oyun Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
9 Geleneksel Çocuk Oyunları ve Değişen Oyun Oynama Alışkanlıkları Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
10 Bilişim Teknolojileri ve Oyun Bağımlılığı Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Derse katılım,sunum,tartışma,araştırma, soru-cevap
11 Oyun/Oyuncak Geliştirme Projesi-Grup Çalışmaları (0-1 YAŞ) Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Grup çalışması,kendi kendine öğrenme
12 Oyun/Oyuncak Geliştirme Projesi-Grup Çalışmaları (1-3 YAŞ) Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Grup çalışması,kendi kendine öğrenme
13 Oyun/Oyuncak Geliştirme Projesi-Grup Çalışmaları (3-6 YAŞ) Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Grup çalışması,kendi kendine öğrenme
14 Oyun/Oyuncak Geliştirme Projesi-Grup Çalışmaları (6-12 YAŞ) Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Grup çalışması,kendi kendine öğrenme
15 Grup Çalışması, Dersin Değerlendirilmesi Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Grup çalışması,kendi kendine öğrenme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Seyrek H., Sun M., (1985). Çocuk Oyunları Okul Öncesi Eğitiminde Oyun Dersi El Kitabı, Müzik Eserleri Yayınları, İzmir.
2.Yavuzer H. (2000). "Çocuk Psikolojisi", Remzi Kitabevi,19. Basım, İstanbul.
3.Poyraz H. "Okul öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak", Arı Yayıncılık, Ankara, 2003.
4.Yörükoğlu A. (2000). "Çocuk Ruh Sağlığı", Özgür Yayınları, 20. Basım, İstanbul.
5.Özdoğan, B. (2000). Çocuk ve Oyun, Çocuğa Oyunla Yardım, Anı Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.
6.Gerçeker GÖ, Kahraman A, Yardımcı F, Bolışık B. (2014). İlköğretim Öğrencilerinin Geleneksel Çocuk Oyunlarını Oynama Durumlarının Ve Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi. Uluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 2(3):49-62.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derse katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması, kendi kendine öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.50 +BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50'si ve final notu yerine geçecek olan proje sunumunun %50'si alınarak başarı notu belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER
gulcin.ozalp@deu.edu.tr
0232 412 47 63

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 1 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Proje Hazırlama 4 4 16
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.2555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555555
ÖK.55555555555555