DERS ADI

: Temel İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 1055 Temel İletişim Becerileri ZORUNLU 2 0 2 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SİBEL COŞKUN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin terapötik ilişki ve iletişimin önemini kavraması, kendine yönelik farkındalık kazanması ve temel iletişim becerilerini geliştirerek, sağlık ve hastalığa gösterilen tepkileri anlamlandırabilen ve iletişim becerilerini etkin kullanabilen hemşireler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖK1. İletişimin önemini ve etkileyen faktörleri bilme
2   ÖK.2. Bireyin gereksinimine uygun iletişim tekniklerini kullanabilme
3   ÖK.3. Eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin önemini kavrama
4   Ö.K.4. Atılgan davranış biçimlerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı İletişim kavramı ve önemi İletişimi etkileyen faktörler Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Zekiye Tuncer Anlatım, Soru cevap
2 Kültür/Algı/Önyargı Doç Dr. Sibel Coşkun Anlatım, soru cevap, rol play, video izleme Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play, video izleme
3 Kendini tanıma, farkındalık ve farkındalığı geliştirme Dr. Öğr. Üyesi Eda Ayten Kankaya Anlatım, soru cevap, farkındalık egzersizi
4 Terapötik ilişki ve Terapotik iletişim Dr. Öğr. Ü. Gamze Özer Özlü Anlatım, soru cevap, rol play, video izleme
5 Temel iletişim becerileri 1 Doç Dr. Sibel Coşkun Anlatım, soru cevap, rol play, video izleme Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play
6 Temel iletişim becerileri-Empati ve Dinleme Prof. Dr. Neslihan Günüşen Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play
7 Ara Sınav Doç Dr. Sibel Coşkun
8 Görüşme teknikleri Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Zekiye Tuncer Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play, video izleme
9 Öfkeli Bireye Yaklaşım Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play
10 Özel durumlarda iletişim Doç Dr. Sibel Coşkun Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play
11 Anksiyeteli bireye yaklaşım Prof. Dr. Neslihan Günüşen Anlatım, soru cevap, örnek vaka tartışması, rol play
12 İletişimi Etkileyen Davranış Biçimleri Dr. Öğr. Üy. Gülsüm Zekiye Tuncer Anlatım, soru cevap,
13 Hayır deme, istekte bulunma Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Anlatım, soru cevap, örnek olay tartışması, rol play
14 -Reflekşın Prof. Dr. Zekiye Ç. Duman Anlatım, soru cevap, örnek olay tartışması
15 -Dersin değerlendirmesi Doç Dr. Sibel Coşkun

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arnold, E.C., Underman K.B (2016). Interpersonal relationship: professional communication skills for nurses. Elsevier, USA.
2. Kocaman, N. (2010). Sağlık bakım profesyonelleri ve hasta iletişimi. Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. 161-195.
3. Sheldon, F.K., Foust, J. (2013). Communication for nurses: talking with patients. Jones & Barlet company. USA.
4. Riley, J.B., (2012). Communication in Nursing. Elsevier, Mosby, USA.
5. Sully, P. (2010). Essential Communication Skills for Nursing and Midwifery. Mosby Elsevier.
6. Fakhr-Movahedi, A., Salsali, M, Negarandeh, R, Rahnavard, Z. (2011). Exploring contextual factors of the nurse-patient relationship: A qualitative study. Koomesh, 13(1): 23-34.
7. Üstün, B., Demir, S. (Ed). (2019). Hemşirelikte İletişim. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
8. Üstün B. Akgün E. Partlak N (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi. Akademi Basın ve Yayıncılık.
9. Yılmaz M. (2020). Sağlık Profesyonelleri İçin İletişim. Akademisyen Kitapevi. Ankara
10. Okanlı A., Gürhan N. (2017). Yaşamın Sırrı İletişim. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, düz anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, vaka/durum tartışması, rol oynama, video izleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 UYG Uygulama
3 YYIN YyiçiNotu AS*0.50+UYG*0.50
4 FN Final
5 FINBN Final BaşarıNotu YYIN*0.50+FN*0.50
6 BUT Bütünleme
7 BUTBN BütünlemeBaşarıNotu YYIN*0.50+BUT*0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notunun %50 si + Laboratuvar notunun %50 sinin toplamıdır.
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 olması gerekir.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden en az 50 olmalıdır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme ve uygulama becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç Dr. Sibel Coşkun
0 232 412 6993
sibel.coskun@deu.edu.tr
cosibel@gmail.com


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Uygulama sınavına hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Uygulama sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13253423321
ÖK.24354423221
ÖK.33433345422
ÖK.4252342222