DERS ADI

: Hemşirelikte Araştırma Projesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4083 Hemşirelikte Araştırma Projesi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYLİN DURMAZ EDEER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere hemşirelik alanında bir araştırma projesini grup olarak hazırlama, proje raporunu sözlü ve yazılı olarak sunma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Literatür tarama yollarını açıklayabilme
2   Bir araştırma problemine karar verebilme
3   Bir araştırma probleminin çözüm yollarına karar verme
4   Araştırma raporunu hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, öğrencilerden beklentilerin açıklanması Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Soru- cevap
2 Araştırma probleminin belirlenmesi (klinik bir sorunu farketmeleri) Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru- cevap Beyin fırtınası
3 Araştırma probleminin belirlenmesi (klinik bir sorunu farketmeleri Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru- cevap Beyin fırtınası
4 Literatür tarama (literatür tarama yollarını hatırlatma, gösterme) Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü GGrup tartışması, Soru- cevap Beyin fırtınası
5 Literatür tarama Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale kritiği
6 Literatür tarama Araştırma probleminin tanımını yapılması Veya Kurum izin formlarının hazırlanması Araştırma probleminin tanımını yapılması Veya Kurum izin formlarının hazırlanması Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale kritiği
7 Araştırma probleminin tanımını yapılması Veya Kurum izin formlarının hazırlanması Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Örnek makale kritiği
8 ÖDEV TESLİMİ Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Beyin fırtınası
9 Araştırma konusuna yönelik konunun önemi ve amaca son halinin verilmesi Veya Etik kurul izin formlarının hazırlanması Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
10 Araştırma probleminin çözülmesi için yöntemlerin belirlenmesi (bakım protokolü güncelleme, algoritma oluşturma) Veya Etik kurul izin formlarının hazırlanması/teslim edilmesi Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
11 Araştırma probleminin çözülmesi için yöntemlerin belirlenmesi (bakım protokolü güncelleme, algoritma, akış şeması oluşturma) Veya Etik kurul izin formlarının hazırlanması/teslim edilmesi Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
12 Probleme yönelik çözümün oluşturulması Veya Etik kurul izin formlarının hazırlanması/teslim edilmesi Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
13 Probleme yönelik çözümün oluşturulması Veya Etik kurul kararı sonrası veri toplama Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası
14 Probleme yönelik çözümün oluşturulması Veya Etik kurul kararı sonrası veri toplama PProf. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Görsel destekli sunum
15 Araştırma raporunun oluşturulması Veya Etik kurul kararı sonrası veri toplama Prof. Dr. Ezgi Karadağ Prof. Dr. Dilek Bilgiç Prof. Dr. Gülçin Özalp Gerçeker Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer Doç. Dr. Hande Yağcan Dr.Öğr. Üyesi Nazife Gamze Özer Özlü Grup tartışması, Soru-cevap Beyin fırtınası Görsel destekli sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Akgül A.Tıbbi Araştırmalarda istatistiksel Analiz teknikleri SPSS uygulamaları. Emek Ofset LTD.Şti.Ankara,2005.
Erefe İ.Hemşirelikte Araştırma: İlke, Süreç ve Yöntemler.Odak Ofset,Ankara, 2002.
Sümbüloğlu K,Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. HatipoğluYayınevi,Ankara,2002.
Polit DF., Beck CT., Hungler BP.Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA,2001

Yardımcı kaynaklar:
Özhan Çaparlar ve Dönmez. Bilimsel Araştırma Nedir, Nasıl Yapılır , Turk J Anaesthesiol Reanim 2016; 44: 212-8.
Ulus T., İnce C.H., Aliustaoğlu F.S., Melez İ. E. Araştırma nasıl tasarlanır , Adli Tıp Dergisi, 24(2):40-7.
Karabulut N., Gürçayır D., Yaman Aktaş Y. Hemşirelik Araştırma Tarihi, ACU Sağlık Bil Derg 2019; 10(2):121-128.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum, soru-cevap, grup tartışması, Beyin fırtınası, Örnek makale kritiği,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.50 +BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dönem içi notunu bir ara sınav notu oluşturur.
1. Ara sınav notunu öğrencilerin araştırma yapmak istedikleri konunun önemini ve amacını açıkladıkları araştırma önerisi oluşturacaktır.
Ara sınav için; öğrenciler araştırma konularını yazılı grup ödevi olarak teslim edeceklerdir.

Final sınavında
Öğrencilerin araştırma yapmak istedikleri konuda/bitirdikleri/güncelledikleri araştırma oluşturacaktır.
Final sınavında; Öğrenciler araştırma konularını sunumunu yapacaklar (poster olarak) ve yazılı (Word halini) grup ödev olarak teslimi yapacaklardır.
Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notun yüzde 50 ı ile, final notunun % 50 ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.

Ders Başarı Notu: %50 yarıyıl içi notu (Ara sınav)+%50 final notu

Ders işleyiş süreci

Öğrenciler gruplara ayrılacak (örneğin;uygulama yaptıkları anabilm dallarına göre olabilir)
Küçük grup çalışmaları yapılacak. Öğrencinin klinik/saha uygulama alanına yönelik bir problemi çözmesi beklenecek.
Ara sınav ödevi olarak belirledikleri problemin çözümüne yönelik konunun önemini yansıtan ve amacını içeren yazılı ödev teslimi olacak
Final sınavı tarihinde tüm öğrencilerin derse katılımı ile grupların birbirine problemin çözümüne yönelik eylem planlarını poster olarak sunmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

öğrencilerin ödev raporunda; karar verme, eleştirel düşünme, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Aylin Durmaz Edeer
Tel: 0232 412 4764
aylin.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155533
ÖK.253533333
ÖK.35533
ÖK.4533333333