DERS ADI

: MANTIK TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EED 2303 MANTIK TASARIMI ZORUNLU 3 2 0 5

Dersi Veren Birim

Elektrik - Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AHMET ÖZKURT

Dersi Alan Birimler

Elektrik - Elektronik Mühendisliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sayı sistemleri, Bool cebri, kombinasyonel ve ardışıl sayısal devreler ve bileşenleri ile yüksek seviye entegre devreler ile ilgili bilgi içeren bilgisayar tasarım temellerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sayı sistemleri ve cevrimlerini hatırlamak
2   Bool cebri ve işlemleini öğrenmek
3   Kombinasyonel ve ardışıl devre temellerini öğrenmek
4   Devre basitleştirmesi ve uygulama gereksinimleini anlamak
5   Mantık sal kapılar, flip floplar ve yüksek seviye entegredevreleri öğrenmek
6   Mantıksal devrelerin Analiz ve tasarımını öğrenmek
7   Mantık kapılarının donanımsal uygulaması ve özelliklerini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayı sistemleri, İkili sistemler
2 Bool Cebri, Bool Teoremleri
3 Bool fonksiyon basitleştirme
4 Mantık Kapıları
5 Harita basitleştirme yöntemi ve devre uygulaması,
6 Kombinasyonel devre tasarımı ve analiz prosedürü
7 Kombinasyonel devreler ve tasarım prosedürü
8 Dekoder, multiplekser, enkoder, ROM ve uygulamaları
9 tutucular ve Flipflop lar
10 Ardışıl devre organizasyonları
11 Ardışıl senkron mantık devreleri tasarım ve analiz prosedürü
12 Ardışıl senkron devrelerin uygulamaları
13 Kayıtçılar, sayıcılar, RAM
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Digital Design, M.Morris Mano, Prentice Hall , ISBN 0130621218, 2002
Yardımcı kaynak: Digital Design, John. F. Wakerly, Prentice Hall , ISBN 0130898961, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste teorik ders verilerek öğrencilerin temel bilgileri pekiştirilecek, laboratuar uygulaması ile gerçeklemeler yapılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 QUZ QUIZ
3 LAB LABORATORY
4 FIN FINAL EXAM
5 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.25 + QUZ * 0.05 + LAB * 0.20 + FIN * 0.50
6 RST RESIT
7 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.25 + QUZ * 0.05 + LAB * 0.20 + RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve final sınavında, 1.Sayı sistemleri ve cevrimlerini hatırlamak 2.Bool cebri ve işlemleini öğrenmek 3.Kombinasyonel ve ardışıl devre temellerini öğrenmek 4.Devre basitleştirmesi ve uygulama gereksinimleini anlamak 5.Mantık sal kapılar, flip floplar ve yüksek seviye entegredevreleri öğrenmek 6.Mantıksal devrelerin Analiz ve tasarımını öğrenmek
quizlerde basit işlem basamaklarının yapılabilirliği
Laboratuvar çalışmasında; 1.Sayı sistemleri ve cevrimlerini hatırlamak 2.Bool cebri ve işlemleini öğrenmek 3.Kombinasyonel ve ardışıl devre temellerini öğrenmek 4.Devre basitleştirmesi ve uygulama gereksinimleini anlamak 5.Mantık sal kapılar, flip floplar ve yüksek seviye entegredevreleri öğrenmek 6. Mantıksal devrelerin Analiz ve tasarımını öğrenmek 7.Mantık kapılarının donanımsal uygulaması ve özelliklerini öğrenmek 8.Karmaşık sayısal sistemlerin tasarımını öğrenmek
Test edilecektir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


her öğrenci dersten önce sunumları ve ders konularını kitaplardan en azından okumalıdır. Derslerde amaç quizler ve sözlü sorularla bütün öğrencilerin bilgi seviyelerini eşitlemektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Ahmet ÖZKURT
E-Mail: ahmet.ozkurt@ deu.edu.tr Tel: 0232 3017134

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her hafta 2 saat

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Laboratuvar'a Hazırlık 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1421
ÖK.232
ÖK.3142
ÖK.442223343
ÖK.5142
ÖK.64442
ÖK.7313