Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. AZİZE AYOL |
Dersi Alan Birimler |
Çevre Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin yenilenebilir enerji sistemlerine yönelik proseslerde, çevresel, ekonomik ve sosyal etkileri yaşam döngüsü sürdürülebilirlik yaklaşımıyla değerlendirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, yenilenebilir enerji sistemlerinde çevresel sürdürülebilirliği teşvik eden ve yeşil dönüşüm, döngüsel ekonomi ve iklim değişikliği ile mücadele gibi küresel hedeflerle uyumlu bir perspektiften enerji sistemlerine yönelik mühendislik uygulamalarında çevresel karar verme süreçlerini bilimsel bir temele dayandırarak gelecekteki profesyonel kariyerlerinde sürdürülebilir çözümler üretme becerisi kazanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Curran, M. A. (2012). Life Cycle Assessment Handbook (A Guide for Environmentally Sustainable Products), 10.1002/9781118528372(), 15 41. doi:10.1002/9781118528372 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders Anlatımı (Teorik Sunumlar: Temel kavramlar, LCA metodolojisi ve yenilenebilir enerji sistemlerine ilişkin sürdürülebilir mühendislik yaklaşımlarının anlatılması; öğrencilerin aktif katılımıyla tartışmalar yapılması. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlar ve ödevler |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin derslere düzenli katılımı beklenmektedir. Devam durumu, dönem sonunda değerlendirmeye alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|