DERS ADI

: ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEV 1153 ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çevre Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GİZEM TUNA TUYGUN

Dersi Alan Birimler

Çevre Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere çevre mühendisliği ile ilgili temel kavramları tanıtmak ve çevre sorunlarını bütüncül bir bakış açısıyla aktarmaktır. Ders kapsamında hava, su, toprak, katı atık, arıtma çamuru, radyoaktif ve elektromanyetik kirlenme ile ses ve gürültü kirliliği gibi başlıca çevresel konular ele alınmakta; bu kirliliklerin kontrolüne yönelik çevre mevzuatı ve uygulanabilir teknolojiler hakkında bilgi verilmektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin çevre mühendisliği uygulamalarının toplumsal, etik ve hukuksal sonuçlarını değerlendirebilmeleri, farklı kitlelerle teknik konularda etkili iletişim kurabilmeleri, girişimcilik kültürünü tanımaları ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirmeleri hedeflenmektedir. Bu amaçla ders kapsamında seminer sunumları ve uygulamalı etkinliklerle öğrencilerin mesleki donanımlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre, ekosistem, yaşam döngüleri ve hidrolojik çevrim gibi çevre mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar.
2   Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte çevre sorunlarını ve tarihsel çevre felaketlerini değerlendirir.
3   Hava, su, toprak, ve katı atık gibi farklı kirlilik türlerini tanımlar ve kontrol yöntemlerini açıklar.
4   Tehlikeli atık, radyoaktif, elektromanyetik ve gürültü kirliliği gibi farklı kirlilik türlerini tanımlar ve kontrol yöntemlerini açıklar.
5   İçme suyu, atıksu arıtma yönetimi gibi çevresel kaliteyi korumaya yönelik temel teknolojileri özetler.
6   Sürdürülebilirlik, karbon ayak izi ve yenilenebilir enerji sistemlerini tanır ve çevresel etkilerini tartışır.
7   Çevre mühendisliği çözümlerinin toplumsal, etik ve hukuksal boyutlarını analiz eder.
8   Farklı kitlelerle teknik konularda iletişim kurar, girişimcilik fırsatlarını tanır ve yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre ve temel kavramlar Çevre mühendisliğine giriş, çevre ve ekosistem kavramları, temel yaşam elementleri, hidrolojik çevrim.
2 Çevrenin tarihçesi Çevre tarihçesi, çevre bilinci, çevre ahlakı ve yaşam kalitesi çevre ilişkisi
3 Çevre kanunları ve yönetmelikler Çevre ile ilgili temel prensipler, kanunlar ve mevzuata giriş
4 Çevre sorunları Bölgesel, ulusal ve küresel çevre sorunları, iklim değişikliği ile bağlantılar
5 Çevre felaketleri ve organizasyonlar Büyük ölçekli çevre felaketleri, ders alınan deneyimler ve uluslararası organizasyonlar
6 Kirlilik kaynakları Kirlilik kaynakları: evsel, endüstriyel, doğal; sıvı, katı ve gaz atıklar
7 Su ve toprak kirliliği Su ve toprak kirliliği, kontrol yöntemleri ve mevzuat
8 Katı atık yönetimi, arıtma çamurları ve tehlikeli atıkların kontrolü Katı atık yönetimi, arıtma çamurları ve tehlikeli atıkların kontrolü
9 Hava kirliliği ve kontrolü Hava kirliliği, kaynakları, kontrol teknolojileri ve mevzuat
10 Elektromanyetik, radyoaktif ve gürültü kirliliği Elektromanyetik, radyoaktif ve gürültü kirliliği ile kontrol yöntemleri
11 İçme ve kullanma suyu arıtımı İçme ve kullanma suyu kalite kriterleri, arıtma teknolojilerine giriş
12 Atıksu arıtma sistemleri Atıksu arıtma teknolojileri ve çevresel kaliteyi koruma yaklaşımları
13 Sürdürülebilirlik ve karbon ayakizi Sürdürülebilirlik, karbon ayak izi ve yenilenebilir enerji sistemleri
14 Çevre mühendislikte etik kavramlar ve farklı kitlelerle iletişim becerileri Çevre mühendisliğinde etik, hukuksal sonuçlar, farklı kitlelerle iletişim, girişimcilik ve yaşam boyu öğrenme (seminer/panel haftası)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Ayşen Türkman - Yaşanabilir Bir Çevre İçin (İzmir, 2000)
Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları - Çevre Bilimi Sürdürülebilir Dünya (İzmir, 1999)
P. Arne Vesilind, Susan M. Morgan, Lauren G. Heine - Çevre Mühendisliğine Giriş (Ankara, 2011)
Gilbert M. Masters, Wendell P. Ela - Environmental Engineering and Science (New Jersey USA , 2008)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif slaytlar ile desteklenmiş sözel anlatım, seminerler ve konuk konuşmacılar ile desteklenmektedir. Öğrencilerin farklı kitlelere teknik konuları aktarabilmesi için ödev ve uygulamalı etkinlikler kullanılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 ASG ASSIGNMENT
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE*0.35+ASG *0.15+FIN * 0.50
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE*0.35+ASG *0.15+RST * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize ve final sınavı çoktan seçmeli test olarak yapılmaktadır. Öğrencilere farklı roller verilip bir çevre sorunu tartışmaları yapmak.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin dersleri takip ederek vize, final ve ödevlerden geçerli ve yeterli notları almaları.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin ders değerlendirme kriterlerini sağlayarak geçer not almaları dersin temel kuralıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: aysegul.pala@deu.edu.tr
Dahili Telefon: 232 3017096
Adres: Çevre Mühendisliği Bölümü Kat 3 Tınaztepe/Buca/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Çarşamba 15:30 - 16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 9 9
Ödev Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85