DERS ADI

: KAMU POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 4045 KAMU POLİTİKASI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ADİL ÇAMUR

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kamu ve kamu politikası kavramının öğretilmesidir. Ders kapsamında, kamu politikalarının oluşturulma süreçleri, bu süreçlerde etkili olan aktörlerin politikalar üzerindeki etkileri örneklerle açıklanacaktır. Ayrıca, kamu politikalarının sonuçları ve mevcut politikaların nasıl analiz edilebileceğine dair derinlemesine bir bilgi sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kamu politikası kavramlarını öğrenme
2   Kamu politikası teorileri hakkında bilgi sahibi
3   Kamu politikası analizi türlerini kavrama
4   Kamu politikası analiz yöntemlerini öğrenme
5   Türkiye de kamu politikalarını analizi edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Kamu Politikası Kavramı
2 2. Kamu Politikası Disiplini
3 3. Kamu Politikası Çevresi
4 4. Kamu Politikası Aktörleri
5 5. Kamu Politikası Tipolojileri
6 6. Kamu Politikası Alanları
7 7. Kamu Politikası Süreci
8 8. Kamu Politikası Analizi
9 9. Kamu Politikası Analizi Türleri
10 10. Kamu Politikası Analizi Yöntemleri
11 11. Kamu Politikası ve Yasama
12 12. Türkiye de Kamu Politikası Araştırmaları
13 13. Örnek Politika Analizi
14 14. Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anderson, J. E. (2014). Public Policymaking: An Introduction, 8th Edition, Cengage Learning, Stamford, Connecticut.
Birkland, T. A. (2005). An Introduction to the Policy Process: Theories, Concepts, and Models of Public Policy Making, 2nd Edition, M. E. Sharpe, New York.
Çamur, A. (2023). Türkiye de Engellilik Politikasının Analizi.
Dye, T. R. (2017). Understanding Public Policy (15th Edition). Boston: Pearson,
Hill, M. (2005). The Public Policy Process, 4th Edition, Pearson Education Limited, Harlow Essex.
Sabatier, P. A. (1999). The Theories of the Policy Process, Westview Press, Boulder, Colorado.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

- Teorik anlatım. Ders içinde ve sonunda sorulara dayalı sınıf içi tartışma ve aktivite.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 MTEG MIDTERM GRADE MTEG * 1
3 FIN FINAL EXAM
4 FCGR FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FIN * 0.60
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.camur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1544445
ÖK.2455454
ÖK.3554554
ÖK.4445454
ÖK.5545455