DERS ADI

: ÇALIŞMA YAŞAMI İÇİN DİJİTAL BECERİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CEK 4043 ÇALIŞMA YAŞAMI İÇİN DİJİTAL BECERİLER SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CEYHUN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dijital teknolojilerin çalışma yaşamındaki rolünü kavramsal ve uygulamalı bir çerçevede ele alarak, öğrencilerin dijital becerileri etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler; yapay zekâ destekli araçlar, veri analizi ve görselleştirme teknikleri, dijital iletişim ve iş birliği platformları ile etkili sunum hazırlama gibi alanlarda bilgi ve beceri kazanarak dijitalleşen iş yaşamına uyum sağlayacak yetkinlikleri geliştireceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital becerilerin çalışma yaşamında etkili kullanımını anlamak.
2   Yapay zeka ve dijital tasarım araçlarını aktif kullanabilme yetisi kazanmak.
3   Etkili sunum hazırlama tekniklerini kullanarak profesyonel sunumlar oluşturmak.
4   Dijital platformlar aracılığıyla veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmak.
5   Dijital becerileri kullanarak çalışma yaşamında veri odaklı kararlar alabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital becerilerin çalışma yaşamındaki rolü
2 Yapay zeka ve iş dünyasındaki kullanım alanları
3 Canva, Prezi ve PowerPoint ile etkili görsel sunumlar hazırlama
4 Veri toplama ve analiz platformları (Power BI, Tableau vb.)
5 Dijital iş birliği araçları (Google Drive, Trello, Slack vb.)
6 Dijital güvenlik ve etik
7 Dijital ortamda raporlama teknikleri
8 Dijital becerilerin gelecekteki rolü ve kariyer planlaması
9 Veri görselleştirme teknikleri
10 Dijital platformlarda etkili iletişim
11 Dijital becerilerle problem çözme ve karar alma
12 Dönem içi Çalışmaların Sunumu
13 Dijital becerilerin mesleki gelişime katkısı
14 Çalışma ekonomisi ve Endüstri İlişkilerinde dijitalleşmenin etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Saldamlı, Asım, Bilimsel Araştırma ve Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, 2016. Sönmez, Mehmet Ferhat, Demir, Özcan, Demir Akmeşe, Zuhal, Etkili İletişim - Sunum Teknikleri ve Beden Dili, Literatürk Academia, 2024., Kösel, Eylül Seren, Yalçıntaş, Altuğ, Yapay Zeka Destekli Araştırma Yöntemleri: İktisat Alanından Uygulama ve Örneklerle, Efil Yayınevi, 2024.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel sunu destekli aktif anlatım, uygulamalı çalışmalar, bireysel ve grup projeleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 STT TERM WORK (SEMESTER)
2 MTE MIDTERM EXAM
3 MTEG MIDTERM GRADE STT * 0.50 +MTE * 0.50
4 FIN FINAL EXAM
5 FCG FINAL COURSE GRADE MTEG * 0.40 + FIN * 0.60
6 RST RESIT
7 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTEG * 0.40 + RST * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. ARS Ara sınav
2. YIN Yarıyıl içi notu
3. FN Yarıyıl sonu sınavı
4. BNS BNS
5. BUT Bütünleme notu
6. BBN Bütünleme sonu başarı notu

Formül: (Dönem içi Çalışma (%50)+ Ara Sıva (%50))* %40 + Yarıyıl Sonu Sınavı (%60) + Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları dönem içi çalışma, yarıyıl içi sınavı ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceyhun.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 13:00-14:00 / Salı: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 3 3 9
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 2 3 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445444444455
ÖK.2445444444455
ÖK.3445444444455
ÖK.4445554444455
ÖK.5445554444455