DERS ADI

: AVRUPA ENTEGRASYON TEORİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4301 AVRUPA ENTEGRASYON TEORİLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FULYA AKGÜL DURAKÇAY

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere federalizm, neo-fonksiyonculuk, hükümetlerarası yaklaşım, sosyal inşaacılık, çok düzeyli yönetişim ve neo-Gramşiyan yaklaşımlar gibi Avrupa entegrasyonunu anlamaya yönelik klasik ve güncel kuramları tanıtmayı amaçlar. Ders öğrencilerin Avrupa entegrasyonu üzerine edinmiş oldukları bilgilerini kullanarak kuramsal düzlemde teorileri ve kavramları kullanabilme yeteneğinin geliştirilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avrupa bütünleşmesi sürecini açıklamak üzere bütünleşme teorilerini kavradığını göstermek.
2   AB bütünleşmesinin itici güçlerini analiz etmek için başlıca bütünleşme teorilerini değerlendirmek ve ilgilerini anlamak.
3   AB politikalarını ve ilgili gelişmeleri analiz etmek ve bağlamsallaştırmak üzere Avrupa bütünleşmesi sürecine dair teorik beceriler geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım
2 Federalizm
3 Yeni işlevselcilik
4 Hükümetlerarası yaklaşım ve liberal hükümetlerarası yaklaşım
5 Sosyal inşaacılık
6 Çok düzeyli yönetişim
7 Eleştirel kuramlar: Neo-Gramşiyan yaklaşımlar
8 AB'de Farklılaştırılmış Entegrasyon: Kavramlar ve Modeller
9 AB'de Farklılaştırılmış Entegrasyon: Kavramlar ve Modeller - 2
10 Sunum: Avrupa Entegrasyonunun Geleceği Tartışmaları - Anaakım Yaklaşımlar
11 Sunum: Avrupa Entegrasyonunun Geleceği Tartışmaları - Avrupa Parlamentosu
12 Sunum: Avrupa Entegrasyonunun Geleceği Tartışmaları - Popülist Partiler
13 Sunum: Avrupa Entegrasyonunun Geleceği Tartışmaları - Popülist Partiler - 2
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Antje Wiener and Thomas Diez (eds.), European Integration Theory, Oxford: Oxford University Press.
Ben Rosamond (2000), Theories of European Integration, Houndsmills, Palgrave.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Vize
3. Final
4. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MT Midterm
2 PRS Presentation
3 FN Final
4 FCG FINAL COURSE GRADE MT * 0.30 + PRS * 0.30 +FN * 0.40
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MT * 0.30 + PRS * 0.30 + RST * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Bütünleşme teorilerini değerlendirmek.
2.Teorik kavramları tanımlamak.
3.AB bütünleşmesini teorik olarak açıklamak.
4.Bütünleşme teorilerinin Avrupa bütünleşmesi sürecini analiz etmedeki farklı rollerini değerlendirmek.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Sınıf içi tartışmalara katılım gereklidir.
4. Öğrenciler derse ilişkin okumaları dersten önce tamamlamalıdırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fulya.akgul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 12 12
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35