DERS ADI

: ÜRETİMDE DİJİTAL TEKNOLOJİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PRD 4243 ÜRETİMDE DİJİTAL TEKNOLOJİLER SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ KEVSER YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, üretimin tarihsel gelişiminden en son dijital yeniliklere kadar modern endüstriyi şekillendiren teknolojik gelişmelerin derinlemesine anlaşılmasını sağlar. Öğrenciler eklemeli üretim, dijital ikizler, yapay zeka odaklı otomasyon, büyük veri, siber güvenlik ve sistem entegrasyonu gibi temel kavramları keşfedeceklerdir. Teorik tartışmalar ve pratik uygulamalar aracılığıyla, bu teknolojilerin akıllı fabrikaların dönüşümüne ve dijital çağda etik hususlara nasıl katkıda bulunduğuna dair içgörü kazanacaklar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern üretimde yapay zeka, büyük veri, bulut bilişim ve sistem entegrasyonu gibi temel dijital teknolojileri anlamak.
2   Uygulamalı ödevler aracılığıyla 3D baskı, dijital ikizler, yapay zeka ve sistem entegrasyonu gibi gelişmekte olan teknolojileri gerçek dünya senaryolarında analiz etmek.
3   Tartışmalar ve eleştirel değerlendirmeler yoluyla Endüstri 4.0 ile ilgili son akademik araştırmaları, teknolojik gelişmeleri ve etik hususları analiz etmek.
4   Dijital üretimdeki zorlukları belirleyerek ve yenilikçi çözümler önererek problem çözme becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Gilchrist, A. (2016). Industry 4.0. Apress.
2 Buhardan Akıllı Fabrikalara: Sanayi Devrimi 3D Baskı, 3D Tarama ve Katmanlı Üretim Kanabar, V. (2023). The AI Revolution in Project Management: Elevating Productivity with Generative AI. Sams Publishing.
3 Akıllı Üretim için Dijital İkiz/Simülasyon Sanal, Artırılmış ve Karma Gerçeklik Schmalstieg, D., & Hollerer, T. (2016). Augmented reality: principles and practice. Addison-Wesley Professional.
4 Ödev 1
5 Otonom Robotlar ve Yapay Zekâ Kanabar, V. (2023). The AI Revolution in Project Management: Elevating Productivity with Generative AI. Sams Publishing. Stephenson, D. (2018). Big Data Demystified: How to use big data, data science and AI to make better business decisions and gain competitive advantage. Pearson UK.
6 Büyük Veri, Analitik, Bulut Bilişim ve Siber Güvenlik Stephenson, D. (2018). Big Data Demystified: How to use big data, data science and AI to make better business decisions and gain competitive advantage. Pearson UK. Laudon, K. C. And Laudon, J.P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm, 17th edition, Pearson UK.
7 Ödev 2
8 Sistem Entegrasyonu Laudon, K. C. And Laudon, J.P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm, 17th edition, Pearson UK
9 Dijital Teknolojiler ve Etik Laudon, K. C. And Laudon, J.P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm, 17th edition, Pearson UK.
10 Dönem Projesi Sunumu
11 Dönem Projesi Sunumu
12 Dönem Projesi Sunumu
13 Dönem Projesi Sunumu
14 Dönem Projesi Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kanabar, V. (2023). The AI Revolution in Project Management: Elevating Productivity with Generative AI. Sams Publishing.
2. Stephenson, D. (2018). Big Data Demystified: How to use big data, data science and AI to make better business decisions and gain competitive advantage. Pearson UK.
3. Laudon, K. C. & Laudon, J.P. (2021). Management Information Systems: Managing the Digital Firm, 17th edition, Pearson UK.
4. Schmalstieg, D., & Hollerer, T. (2016). Augmented reality: principles and practice. Addison-Wesley Professional.
5. Gilchrist, A. (2016). Industry 4.0. Apress.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı: Eğitmen, üretimde dijital teknolojilerin temel ilkelerini tanıtmaktadır. Öğrenciler yapay zeka, büyük veri ve otomasyon gibi teknolojilerin endüstrileri nasıl yeniden şekillendirdiğini anlamalarını pekiştirmek için vaka çalışmaları ve güncel örnekler kullanarak etkileşimli tartışmalara katılacaktır.
2. Sınıf Tartışmaları: Öğrenciler her hafta belirli bir teknolojiyle ilgili güncel makaleleri okuyacak ve tartışacaklardır. Grup tartışmaları eleştirel düşünceyi geliştirecek, fikir alışverişini teşvik edecek ve öğrencilerin ders kavramlarını gerçek dünyadaki teknolojik gelişmelerle ilişkilendirmelerine yardımcı olacaktır.
3.Ödevler: Öğrenciler, operasyonel işlevlerin sınıfta tartışılan dijital teknolojiler tarafından nasıl dönüştürüldüğünü, hem mevcut etkilerini hem de gelecekteki potansiyellerini dikkate alarak inceleyeceklerdir.
4. Dönem Projesi: Dönem projesi için öğrenciler bir sektör seçecek ve bu sektörde yapay zeka, otomasyon ve dijital ikizler gibi temel dijital teknolojilerin etkisini analiz edeceklerdir. Proje, öğrencilerin ders içeriğini ve araştırmayı sentezleme becerilerini göstermelerini gerektirecek ve kapsamlı bir yazılı rapor ve bir sınıf sunumu ile sonuçlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS1 1.Assignment
2 AS2 2.Assignment
3 TP TermProject
4 PRS Presentation
5 FCG FINAL COURSE GRADE AS1 * 0.20 + AS2 * 0.20 + TP * 0.40 + PRS * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler (%40): Gruplar bir operasyonel işlev (üretim, lojistik, envanter yönetimi veya kalite kontrol gibi) seçecek ve sınıfta tartışılan dijital teknolojiler aracılığıyla dönüşümünü hem mevcut etki hem de gelecekteki potansiyel açısından analiz edecektir. Yapay zeka, otomasyon, büyük veri ve dijital ikizler gibi teknolojilerin seçilen operasyonel işlevi nasıl yeniden şekillendirdiğini araştıracaklardır. Her grup yazılı bir rapor hazırlayacak ve bir sunum yapacaktır. Her ödev %20 değerindedir ve sunulmayan ödevlere not verilmeyecektir.

Ödevlerin değerlendirilmesinde kullanılan kriterler: Raporun değeri %20'dir. Raporlar Times New Roman yazı tipinde, 12 punto, 1,5 aralıklı olacaktır. Sunulmayan ödevlere not verilmeyecektir. Sunulmayan dönem projesine not verilmeyecektir. Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Ölçütler ayrıca puan değerleri ile birlikte ölçeğin altında sunulmuştur.

Bu unsur ya hiç yok ya da beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. -Zayıf(%0)

Bu unsur biraz eksiktir ve bağlama tam olarak uymamaktadır. - Adil (%40)

Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uymaktadır. İyi (%60)

Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama uymaktadır. - Çok iyi (%80)

Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. Mükemmel (%100)



Sunum ve tartışma %80 değerindedir. Değerlendirme için aşağıdaki kriterler kullanılacaktır.

a. Konuya hakimiyet (30 puan)

b. İzleyicilerin dikkatini çekebilme (20 puan)

c. Verilen soruları / konuları sınıfta tartışılan teknolojilere uygun olarak tartışın. (30 puan)


Dönem Projesi ve Sunum (%60): Dönem projesi için öğrenciler bir sektör seçecek ve sınıfta işlenen dijital teknolojilerin (yapay zeka, otomasyon, 3D baskı, büyük veri, dijital ikizler vb. gibi) o sektör üzerindeki mevcut ve gelecekteki etkisini analiz edeceklerdir. Her bir teknolojinin sektörün çeşitli yönlerini nasıl etkilediğini değerlendirecek ve gelecekteki gelişmeleri tahmin edeceklerdir. Ayrıca öğrenciler, seçilen sektördeki üretim fonksiyonlarının bu yeni teknolojilerin entegrasyonu ile nasıl gelişeceğini araştıracaklardır. Proje, yazılı bir rapor ve öğrencilerin ders kavramlarını sentezleme ve sektöre özgü araştırma yapma becerilerini gösterecekleri bir sınıf sunumu gerektirecektir.



Dönem Projesinin değerlendirilmesinde kullanılan kriterler: Raporun değeri %40'dir. Raporlar Times New Roman yazı tipinde, 12 punto, 1,5 aralıklı olacaktır. Sunulmayan ödevlere not verilmeyecektir. Sunulmayan dönem projesine not verilmeyecektir. Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Ölçütler ayrıca puan değerleri ile birlikte ölçeğin altında sunulmuştur.

Bu unsur ya hiç yok ya da beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. -Zayıf(%0)

Bu unsur biraz eksiktir ve bağlama tam olarak uymamaktadır. - Adil (%40)

Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uymaktadır. İyi (%60)

Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama uymaktadır. - Çok iyi (%80)

Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. Mükemmel (%100)

Sunum ve tartışma %60 değerindedir. Değerlendirme için aşağıdaki kriterler kullanılacaktır.

a. Konuya hakimiyet (30 puan)

b. İzleyicilerin dikkatini çekebilme (20 puan)

c. Sunum görünümü ve yapısı (10 puan)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve derste yer alan tartışmalara katılım önemli bir gerekliliktir.
4. Derse geç kalınmaması gerekmektedir.
5. Ders süresince tüm elektronik ekipmanlar kapalı durumda tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kevser.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 10 20
Proje Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14
ÖK.2544
ÖK.3444
ÖK.453543