DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASI VE PERFORMANS YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ACC 4249 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASI VE PERFORMANS YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÇAĞNUR BALSARI

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, kuruluşların çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) performanslarını raporlamak için kullandıkları ilkelere, çerçevelere ve uygulamalara odaklanarak sürdürülebilirlik raporlaması hakkında derinlemesine bir anlayış sağlar. Öğrenciler sürdürülebilirlik raporlarını nasıl hazırlayacaklarını, analiz edeceklerini ve yorumlayacaklarını öğrenecek ve bu raporların kurumsal hesap verebilirlik ve şeffaflıktaki rolünü anlayacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilirlik raporlamasının kavramını ve öneminin anlayabilme.
2   Temel sürdürülebilirlik raporlama çerçevelerini ve standartlarının irdeleyebilme
3   Sürdürülebilirlik raporlarını analiz edilmesi ve yorumlayabilme.
4   Sürdürülebilirlik raporlamasının iş stratejisi ve paydaş katılımı üzerindeki etkisini değerlendirebilme.
5   Sürdürülebilirlik raporları hazırlama becerilerinin geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sürdürülebilirlik Raporlamasına Giriş
2 Önemli Kavramlar ve İlkeler (ESG, 3Ps, CSR, IR)
3 Önemli Kavramlar ve İlkeler (ESG, 3Ps, CSR, IR)
4 Önemlilik Kavramı
5 Sürdürülebilirlik Raporlaması Kavramsal Çerçeve ve Standartlar (GRI, SASB, IR, ISSB, EU Directive)
6 Sürdürülebilirlik Raporlaması Kavramsal Çerçeve ve Standartlar (GRI, SASB, IR, ISSB, EU Directive)
7 Sürdürülebilrlik Raporlarının Hazırlanması
8 ISSB Mevzuatı
9 Ölçme: Çevre, Sosyal ve Yönetişim
10 Ölçme: Çevre, Sosyal ve Yönetişim
11 Sürdürülebilirlik Raporları Denetimi (ISSA 5000) ve Etik
12 Sürdürülebilirlik Raporları Denetimi (ISSA 5000) ve Etik
13 Proje Sunumlar
14 Proje Sunumlar ve Kapanış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matias Laine, Helen Tregidga, Jeffrey Unerman (2022). Sustainability Accounting and Accountability. Third edition by Routledge.
"The Triple Bottom Line: How Today's Best-Run Companies Are Achieving Economic, Social, and Environmental Success" by Andrew Savitz
"Sustainability Accounting and Integrated Reporting" by Charl de Villiers and Warren Maroun
"The Integrated Reporting Movement: Meaning, Momentum, Motives, and Materiality" by Robert G. Eccles and Michael P. Krzus
"The Value of Sustainability Reporting" by Ernst & Young LLP and Boston College Center for Corporate Citizenship
"Sustainability Reporting: Concepts, Frameworks and the Role of Assurance" by Jeffrey Unerman and Brendan O'Dwyer
"The Impact of Sustainability Reporting on Firm Performance" by Ioannis Ioannou and George Serafeim
Online kaynaklar:
Global Reporting Initiative (GRI) Standards - GRI website
Sustainability Accounting Standards Board (SASB) Standards - SASB website
Integrated Reporting Framework - International Integrated Reporting Council (IIRC) website
International Sustainability Standards Board website

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler ve grup tartışmaları başlıca öğretim yöntemleri olacaktır. Öğrencilerin verilen materyalleri okuyarak derse hazırlanmaları gerekir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MT Midterm
2 TP TermProject
3 PRS Presentation
4 FCG FINAL COURSE GRADE MT * 0.40 + TP * 0.40 + PRS * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sunumlar:Yaıyıl içi katılım iki şekilde değerlendirilecektir. Birincisi, Şirket Raporu Değerlendirmesi: Öğrencilere verilen şirket sürdürülebilirlik raporlamalarını değerlendirmeleri, ve her derste konu ile ilgili şirket raporları bilgilerini paylaşmaları istenir. İkincisi, Araştırma ve grup çalışması: Öğrencilere dersle ilgili belirli bir konuda araştırma yapmaları ve bulgularını sınıfta sunmaları istenir. Bu, araştırma yapma ve takım çalışması becerilerini değerlendirmek için kullanılabilecektir.

Proje: Öğrenciler kendilerin verilmiş olan sürdürülebilirlik raporlarının değerlendirmesini sözlü ve yazılı olarak sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az %70'ine katılmak zorunludur.
2. Herhangi bir türde intihal disiplin işlemine yol açacaktır.
3. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenir.
4. Öğrencilerin derslere zamanında katılmaları beklenir.
5. Öğrenciler sunumlarının zaman sınırlarına uymalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cagnur.kaytmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders dönemimde duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Bağımsız Çalışma 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 3 6
Sunum Hazırlama 1 5 5
Proje Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25545
ÖK.3554
ÖK.45454
ÖK.55555