DERS ADI

: İKTİSATTA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 2201 İKTİSATTA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMİNE SEDEF AKGÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı; ekonomi öğrencilerine, iktisat alanında teorik ve ampirik araştırmaları tasarlama, yürütme, analiz etme ve sunma süreçlerinde gerekli olan temel araştırma becerileri ile yöntemsel araçları kazandırmak; eleştirel düşünme ve kanıta dayalı problem çözme yetkinliklerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İktisat alanında kullanılan temel kavramları, yaklaşımları ve araştırma türlerini tanımlayıp açıklayabilecektir.
2   2. Açık, araştırılabilir iktisadi sorular veya hipotezler formüle edebilecektir.
3   3. Uygun yöntemsel çerçeveleri kullanarak bir araştırma projesi tasarlayabilecektir.
4   4. Nitel ve nicel iktisadi verileri toplayabilecek, değerlendirebilecek ve yorumlayabilecektir.
5   5. Ekonomik sorunları analiz etmek için temel istatistiksel ve ekonometri tekniklerini uygulayabilecektir.
6   6. İktisat literatürünü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilecektir.
7   7. Araştırma bulgularını akademik etik ilkelerine uygun şekilde yazılı ve sözlü olarak etkili bir biçimde sunabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırmaya Giriş Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 1
2 Bilimsel yöntem ve araştırmaya alternatif yaklaşımlar Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 2
3 Araştırma süreci: Araştırma probleminin tanımlanması, Eleştirel literatür taraması Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 4-5
4 Araştırma süreci: Teorik çerçeve ve hipotez; araştırma tasarımının unsurları Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 6-7
5 Değişkenlerin ölçümü: Operasyonel tanım; ölçeklendirme; güvenirlik ve geçerlilik Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 12-13
6 Veri toplama yöntemleri: Mülakat ve Gözlem Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 8-9
7 Veri toplama yöntemleri: Anket uygulama Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 10
8 Veri toplama yöntemleri: Deneysel tasarımlar Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 11
9 Örnekleme Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 14
10 Veri Analizi Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 15-16-17
11 Veri Analizi Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 15-16-17
12 Veri Analizi Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 15-16-17
13 Araştırma Raporu ve Sonuç Sekaran & Bougie (2019): Bölüm 18-19
14 Araştırmalar ve Gözden geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Sekaran, U., & Bougie, R. (2019). Research Methods For Business: A Skill Building Approach. John Wiley & Sons. (ISBN: 978-1-119-56124-8)
İkincil kaynak: Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill A. (2019). Research Methods for Business Students. Pearson. (ISBN 978-1-292-20878-7)
Dönem içinde ek kaynaklar da verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Yarıyıl-içi Çalışma
3. Grup Çalışması (dönem ödevi)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MT Midterm
2 QZ Quiz
3 PRT Participation
4 FN Final
5 FCG FINAL COURSE GRADE MT * 0.25 + QZ * 0.20 +PRT * 0.20 + FN * 0.35
6 RST RESIT
7 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MT * 0.25 + QZ * 0.20 + PRT * 0.20 + BUT * 0.35


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar: Dersin öğrenim kazanımları vize, kısa ödev ve dönem ödevi ile tespit edilir.
Öğrencilerin ders kapsamında öğrendiği bilgileri ölçmeye yarayan yazılı ve/veya çoktan seçmeli bir ara sınav yapılacaktır.
Kısa ödevler; öğrenciler derste öğrendikleri belirli konuları -araştırma sorusu, yazın taraması, hipotez gelişimi ve metodoloji vs.- ne kadar iyi öğrendiklerini gösteren kısa yazılı bir rapor verecektir. Raporlar 1-5 arasında değişen bir ölçekte değerlendirilecektir: zayıf, orta, iyi, çok iyi ve mükemmel. Ölçek seviyeleri şu anlama gelmektedir: zayıf seviyede (%0-39) ilgili rapor yok ya da rapor beklentilerin çok altında; orta seviyede (%40-59) bu rapor kısmen eksik ve kısmen kriterleri karşılamıyor; iyi seviyede (%60-79) bu rapor tatmin edici şekilde yazılmış ve istenilen kriterleri karşılıyor; çok iyi (%80-89) bu rapor çok iyi şekilde yazılmış ve istenilen kriterleri tam olarak karşılıyor; mükemmel seviyede (%90-100) bu rapor mükemmel şekilde yazılmış ve istenilen kriterleri fazlasıyla karşılıyor.
Dönem Ödevi: Öğrenciler derste öğrendiklerini kullanarak belirli bir araştırma sorusuna veriye dayalı olarak cevap verecektir ve bununla ilgili bir rapor yazacaktır. Dönem ödevi değerlendirmesi veri toplama, veri analizi ve raporlama kısımlarında oluşmaktadır. Dönem ödevindeki her bir kısım 1-5 arasında değişen bir ölçekte değerlendirilecektir: zayıf, orta, iyi, çok iyi ve mükemmel. Ölçek seviyeleri şu anlama gelmektedir: zayıf seviyede (%0-39) ilgili rapor yok ya da rapor beklentilerin çok altında; orta seviyede (%40-59) bu rapor kısmen eksik ve kısmen kriterleri karşılamıyor; iyi seviyede (%60-79) bu rapor tatmin edici şekilde yazılmış ve istenilen kriterleri karşılıyor; çok iyi (%80-89) bu rapor çok iyi şekilde yazılmış ve istenilen kriterleri tam olarak karşılıyor; mükemmel seviyede (%90-100) bu rapor mükemmel şekilde yazılmış ve istenilen kriterleri fazlasıyla karşılıyor ve örnek bir ödev olarak değerlendirilebilir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci bilimsel araştırma ile ilgili temel tanım ve kavramları ifade etmeyi öğrenecektir.
2. Öğrenci, liteatür taraması yapmayı, araştırma sorusu sormayı, veri toplamayı, veriyi analiz etmeyi ve bir sonuca ulaşmayı öğrenerek bilimsel araştırma sürecini kavrayacaktır.
3. Öğrenci, araştırılan problemini tanımlamayı ve çözüme gidiş yöntemleri konusunda önerilerde bulunmayı öğrenecektir.
4. Öğrenci, araştırma süreci kapsamında veri toplama ve veri analiz yöntemleri konusunda bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar:
Akademik dürüstlük akademide sorumlu ve dürüst davranışları göstermek ve etik ilkeleri takip etmektir. Tüm öğrenciler akademik dürüstlük ilkesine tabidir ve başkalarının fikri mülkiyet haklarına saygı göstermelidir. Özellikle her öğrenci intihal kaçınmalıdır. Her türlü intihal ciddidir ve akademik bütünlük ilkesini ihlal etmektedir.
İntihali anlamak ve intihalden kaçınmak için, şu bağlantıya bakınız: https://www.plagiarism.org/understanding-plagiarism. Derste intihal ile ilgili çeşitli bilgiler de verilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Sedef Akgüngör
sedef.akgungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Grup çalışması 8 3 24
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 2 12 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.334
ÖK.443
ÖK.545
ÖK.643
ÖK.74